Koncerny farmaceutyczne wydają na reklamę w telewizji najwięcej, liderem Aflofarm

Czołówka zestawienia największych reklamodawców w telewizji w pierwszym półroczu 2017 r. należy do koncernów farmaceutycznych. Liderem jest Aflofarm, który przeznaczył na wydatki reklamowe o 8 proc. więcej pieniędzy niż w rok wcześniej – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Koncerny farmaceutyczne wydają na reklamę w telewizji najwięcej, liderem Aflofarm

W zestawieniu najaktywniejszych reklamodawców dominują branże farmacja oraz FMCG. Wszystkie koncerny farmaceutyczne w rankingu zwiększyły swoje budżety na reklamy w telewizji. Największy wzrost zanotowały US Pharmacia Inc. i Polpharma, odpowiednio o 30 proc. i 28 proc. Lider zestawienia – Aflofarm – swoje wydatki na promocję w telewizji zwiększył o 8 proc.

Kilkuprocentowe spadki w obszarze wydatków mediowych odnotowały firmy z sektora FMCG – P&G o 3 proc., PepsiCo o 2 proc., (debiut w rankingu) oraz Nestle o 1 proc. O tyle samo spadły wydatki na reklamę telewizyjną jedynego telecomu w zestawieniu – Orange.

W zestawieniu najaktywniejszych reklamodawców znalazł się jeden przedstawiciel sektora handlowego - Lidl, który na miejscu 7. (awans z 8.) odnotował 10 proc. wzrostu w obszarze wydatków mediowych.

W porównaniu z pierwszym półroczem roku ubiegłego, z zestawienia w roku wypadła tylko jedna firma, T-Mobile. W 2016 telecom zajmował 9. pozycję.

grafika
grafika

Rynek reklamy w Polsce rośnie - według agencji mediowej Starcom tylko w pierwszej połowie br. na reklamę wydano o 1,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na telewizję wydano najwięcej, bo 2,025 mld zł., o 0,5 proc. mniej niż rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych