Konkurs Galerii Plakatu AMS rozstrzygnięty!

Ogłoszono wyniki 4. edycji otwartego konkursu Galerii Plakatu AMS na plakat społeczny pod hasłem 'Wszyscy jedziemy na jednym wózku'.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

15 grudnia podczas wernisażu w Fabryce Trzciny Centrum Artystycznym ogłoszono wyniki 4. edycji otwartego konkursu Galerii Plakatu AMS na plakat społeczny pod hasłem „Wszyscy jedziemy na jednym wózku”. Zadaniem uczestników tej edycji konkursu było zaprojektowanie plakatu przedstawiającego nie tylko trudną sytuację osób niepełnosprawnych, lecz także sposoby aktywnej pomocy, służące poprawie jakości ich życia.

Nagrodę główną zdobyła praca „Zapominalstwo to mój jedyny problem” autorstwa Agnieszki Meder i Bartłomieja Drosdzioka. Autorzy otrzymali czek na 7 tysięcy zł od firmy AMS. Nagrodzony plakat zostanie pokazany w styczniu 2006 roku w ogólnopolskiej kampanii na citylightach AMS. Nagrodę Specjalną ufundowaną przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji – 1,5 tysięcy zł otrzymał Bartłomiej Bałut za pracę „Jestem cool mimo kul”.

W czasie wernisażu zaprezentowano też 56 prac konkursowych zakwalifikowanych do II etapu głosowania jury, w tym prace nagrodzone i wyróżnione.

Jury przyznało pięć wyróżnień. Otrzymali je:

1. Bartłomiej Bałut

2. Magdalena Drozdowska

3. Paweł Adamus

4. Michał Pawłowski i Dorota Grubek

5. Łukasz Rayski

Wręczono też nagrody dodatkowe: staże w agencji TBWA oraz w portalu gazeta.pl.

Audytor, firma Ernst & Young, do udziału w konkursie dopuścił 837 prac, jako spełniające wymagania regulaminu.

„Duża część prac była szablonowa. Ponad połowa z nich wykorzystywała piktogram oznaczający osobę na wózku inwalidzkim. Wybór nie był prosty. Nie było zdecydowanie wyróżniającej się pracy. To, co budzi niepokój, to fakt że plakaty były niejasne, często brakowało w nich komentarza, były przeładowane elementami graficznymi. Werdykt jury jest pewnego rodzaju kompromisem. Obie nagrodzone prace mają pozytywny komunikat. Pokazują niepełnosprawnych jako osoby zrealizowane, zadowolone z życia. I co ważne, są proste w odbiorze. Dlatego rada dla projektantów i wskazówka na przyszłość, to po pierwsze przedstawianie pozytywnych aspektów problemu, po drugie – dobry pomysł i czytelne jego przedstawienie.” – tak skomentował prace nadesłane do 4. edycji konkursu kurator Galerii Plakatu AMS, profesor Janusz Górski.

Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Projekt ma na celu rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną i poprawę jej wizerunku poprzez promowanie dobrze zaprojektowanych plakatów. W 2004 roku zorganizowano dwa otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej. Pierwszy dotyczył promocji miast i regionów, drugi mówił o wandalizmie. Za dwa konkursy z 2004 roku Galeria Plakatu AMS zdobyła wyróżnienie w konkursie Media Trendy 2005 w kategorii marketing społeczny.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji