Konsumenci pozytywnie o obsłudze w sklepach czasie kryzysu

Zdecydowana większość klientów sieci handlowych dobrze ocenia ich dbałość o bezpieczeństwo i zabezpieczenie kupujących w czasie epidemii i zwiększonych wymagań sanitarnych - pokazuje badanie GfK.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Konsumenci pozytywnie o obsłudze w sklepach czasie kryzysu

Klienci ośmiu sieci sklepów - Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Netto, Tesco, Żabka - w większości pozytywnie (od 54 do 70 proc.)oceniają ich działanie w czasie epidemii Covid-19. Dobre oceny zbiera też poziom zaopatrzenia sklepów tych sieci w ostatnich kryzysowych tygodniach (od 50 do 73 proc. pozytywnych ocen).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pandemia-zmieni-niektore-nasze-zachowania-na-dluzej-bedziemy-placic-bezgotowkowo-i-robic-zakupy-online ##

Oczekiwania klientów sklepów w czasie epidemii koronawirusa

Klienci najbardziej oczekują od sieci handlowych możliwości w placówkach dezynfekcji rąk i koszyka, na którą wskazało 57 proc. konsumentów. Nie mniej ważne są dla nich także postawy personelu sklepowego i dostawców – niedotykanie dłońmi bez rękawiczek artykułów i noszenie masek ochronnych – odpowiednio ważne dla 40 i 38 proc. konsumentów.

Kupujący oczekują też dostępności różnych metod płatności (31 proc. wskazań), zapewnienia możliwie szerokich alejek sklepowych gwarantujących dystans między kupującymi (30 proc.) oraz stałość dostaw i oferty na półkach (28 proc.).

Od sklepów online konsumenci najbardziej oczekiwaliby darmowych i szybkich dostaw – na oba parametry wskazało po 56 proc. respondentów. Pozostałe oczekiwane cechy kanałów ecommerce pokrywają się z wymaganiami adresowanymi wobec sklepów stacjonarnych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/czy-polacy-stacjonarne-zakupy-po-koronawirusowym-kryzysie-komentarz ##

Na różne metody płatności wskazało 32 proc. respondentów, na stałość dostaw i oferty 25 proc., a na postawy personelu gwarantujące zachowanie odpowiedniego poziomu higieny (używanie rękawiczek i noszenie maseczek) odpowiednio 24 i 23 proc.

grafika

W czasach administracyjnych ograniczeń, a także autoograniczeń, które zapewne będziemy obserwować w postawach konsumentów już po zniesieniu tych pierwszych, może się okazać, że tylko zapewnienie wszystkich powyższych wymagań łącznie zagwarantuje w miarę stabilną konsumencką lojalność – komentuje Dominika Grusznic-Drobińska, team manager w GfK.

Przedmiotem trackingu są informacje o postawach, decyzjach i zachowaniach zakupowych na rynkach FMCG, dóbr trwałych i usług, w tym usług i produktów bankowych. Trzecią falę badania zrealizowano w dniach 17-20 kwietnia metodą CAWI (wspomaganych komputerowo wywiadów z respondentami z wykorzystaniem ankiety umieszczonej w internecie) na losowo-kwotowej, reprezentatywnej przedmiotowo, ogólnopolskiej próbie n=500 osób. Struktura respondentów została dobrana i zrealizowana z zachowaniem rozkładu parametrów społeczno-demograficznych odzwierciedlającym rozkład tych cech w populacji generalnej. Cechy kontrolowane w badaniu: wykształcenie, płeć x wiek, wykształcenie, województwo, klasa wielkości miejscowości.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online