Michał Krzymowski do zespołu agencji Fiverand Przemysława Wiplera dołączył w 2018 roku, po sześciu latach pracy jako dziennikarz polityczny w "Newsweek Polska". – Wszystko w życiu ma swój czas i miejsce. Może w moją pracę wkradł się jakiś marazm. Mam poczucie, że przez ostatni rok - od napisania książki (biografii Jarosława Kaczyńskiego - przyp.) - niczego tak naprawdę znaczącego nie napisałem. Potrzebowałem zmiany, nowego wyzwania, które dostarczy mi adrenaliny – tłumaczył wówczas Krzymowski.
Dwa lata temu z firmą pożegnał się Wipler, po tym jak po kilku latach przerwy wrócił do polityki jako jeden z liderów Konfederacji, a jesienią 2023 roku został wybrany do Sejmu. Do KRS sprzedaż posiadanego przez niego pakietu udziałów spółki wpisano pod koniec 2023 roku.

Jako wspólnik Wiplera zastąpił Wojciech Biesiacki – prawnik specjalizujący się w zakresie finansowania partii politycznych i prawie wyborczym, w przeszłości związany z klubami poselskimi, partiami politycznymi oraz organizacjami pozarządowymi.
Co robi agencja Michała Krzymowskiego
Ta roszada nie zaszkodziła biznesowo agencji, od połowy 2022 roku działającej jako spółka komandytowo-akcyjna Fiverand Krzymowski. W 2024 roku wypracowała ona 4,94 mln zł przychodów sprzedażowych, wobec 4,74 mln rok wcześniej. W całości pochodziły od kontrahentów z Polski.
Agencja nie ujawnia nazw swoich klientów. Na stronie internetowej chwali się jedynie, że zrealizowała projekty dla podmiotów z kilkunastu sektorów: od deweloperskiego, przetwórstwa spożywczego, przemysłu ciężkiego i zbrojeniówki po fundusze inwestycyjne, e-commerce i kryptowaluty.

Zaś wśród zadań, które może wykonywać, wskazała m.in. prowadzenie postępowań przed organami regulacyjnymi, postępowań administracyjnych, sądowych, przedarbitrażowych i arbitrażowych, obsługę kontraktów publicznych oraz "udział w toczącej się debacie publicznej i kształtowaniu nowych przepisów prawa".
Przy wzroście przychodów Fiverand w ub.r. znacząco ograniczyła rok do roku wydatki operacyjne: z 2,54 do 2,19 mln zł. Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych zmalały z 2,12 do 2 mln.
Ponad 50 proc. marży netto, seria dywidend
Przy stosunkowo niskich kosztach działalności agencja osiąga rentowność, o której może pomarzyć zdecydowana większość firm, nie tylko z branży komunikacji i mediów. W 2024 roku jej zysk operacyjny zwiększył się z 2,18 do 2,75 mln zł. Tyle samo zarabiała na czysto.

W agencji Michał Krzymowski ma 60,4 proc. udziału w zyskach, a pozostałe należą do Wojciecha Biesiackiego. Z zeszłorocznego zysku wspólnicy wypłacili sobie prawie 2,5 mln zł dywidendy: 1,51 mln zł trafiło do Krzymowskiego, a 990 tys. zł do Biesiackiego.
W podziale zysku z 2023 roku uczestniczył jeszcze Przemysław Wipler: jako główny wspólnik do końca października 2023 r. dostał 1,08 mln zł. Michał Krzymowski zainkasował 790 tys., a Wojciech Biesiacki – 103 tys.
Natomiast z zysku wypracowanego od czerwca do grudnia 2022 roku Wipler otrzymał 531 tys. zł, zaś Krzymowski – 312 tys.











