Nie żyje Krzysztof Wojna. Przez lata pracował w PAP, TVP i Polskim Radiu

W wieku 86 lat zmarł dziennikarz Krzysztof Wojna. Przez kilka dekad pracował w Polskiej Agencji Prasowej, Telewizji Polskiej i Polskim Radiu, m.in. jako korespondent na Bliskim Wschodzie i w Brukseli.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Nie żyje Krzysztof Wojna. Przez lata pracował w PAP, TVP i Polskim Radiu
Krzysztof Wojna, fot. stowarzyszenie Leśniczówka Pranie

Krzysztof Wojna zmarł w czwartek. Poinformowało o tym stowarzyszenie Leśniczówka Pranie, którego zmarły dziennikarz był współzałożycielem i przez wiele lat członkiem zarządu.

"Żonie Ewie i wszystkim bliskim Krzysztofa składamy wyrazy głębokiego współczucia z wdzięcznością wspominając spotkania, rozmowy, pomoc i życzliwość jaką okazywał temu miejscu i jego gospodarzom" – zaznaczono.

Krzysztof Wojna po studiach z historii na Uniwersytecie Warszawskim pracował w Polskiej Agencji Prasowej. Przez pięć lat był korespondentem na Bliskim Wschodzie.

W 1973 roku przeszedł do Telewizji Polskiej, gdzie w latach 1977–1979 był wicenaczelnym redakcji dzienników telewizyjnych, a potem korespondentem w Brukseli. Po ogłoszeniu stanu wojennego zaczął pracę w redakcji zagranicznej Polskiego Radia.

Przez lata relacjonował m.in. wizyty zagraniczne polskich polityków. W drugiej połowie lat 90. objął nowo utworzoną funkcję korespondenta w Brukseli, gdzie pracował przez osiem lat, do przejścia na emeryturę w 2004 roku.

Wojna został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, a przez króla Belgii został mianowany Kawalerem Orderu Korony.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej