Kobiety, osoby zamożne i widzowie z wykształceniem średnim najchętniej oglądają TVN

Stację TVN zdecydowanie chętniej oglądają kobiety niż mężczyźni. Wśród widowni dominują mieszkańcy miasta, a także osoby z wykształceniem średnim - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Kobiety, osoby zamożne i widzowie z wykształceniem średnim najchętniej oglądają TVN
„Kuchenne rewolucje”; fot. TVN

TVN ogląda 63 proc. kobiet

W okresie od 1 września do 12 grudnia 2022 roku TVN oglądało średnio 62,70 proc. kobiet i 37,30 proc. mężczyzn. Dla porównania, w całym rynku telewizyjnym widownia posiada znacznie mniejszą przewagę kobiet, które w analizowanym okresie stanowiły 53,19 proc. udziału wszystkich widzów. Z kolei wynik widowni męskiej to 46,81 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

TVN w analogicznym okresie rok wcześniej miała minimalnie większą przewagę widowni kobiecej nad męską. W okresie od 1 września do 12 grudnia 2021 roku kobiety stanowiły 63,82 proc., a mężczyźni - 36,18 proc.

grafika

Duży udział widowni w grupie 40-49 lat

TVN na tle całego rynku charakteryzuje się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni stacji w grupach wiekowych 10-11, 13-15, 16-17 i 18-19 w badanym okresie wynoszą poniżej 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych TVN miał również w analogicznym okresie zeszłego roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-info-jak-odbierac-kto-oglada-profil-widza-emeryci,7170078919985281a ##

W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie kanałem stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.

Najwyższe wyniki oglądalności TVN notuje w grupie 60+, w której widownia stanowi 38,42 proc. wszystkich widzów (a w grupie 50+ jest to 53,05 proc.). Dla porównania w całym rynku jest to 45,28 proc. (61,45 proc.).

Znaczny udział widzów TVN ma także wśród widzów w wieku od 40 do 49 lat, których wynik wynosi 19,11 proc. W całym rynku jest to 15,28 proc.

grafika

Dominuje widownia miejska

Mniejsze dysproporcje oglądalności TVN względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Stacja ma przewagę w strukturze widowni mieszkańców miast, którzy stanowią 65,81 proc. udziału wszystkich widzów stacji. Wartość ta w całym rynku wynosi 62,29 proc.

grafika

41 proc. widzów ma dochody powyżej 5 tys. zł netto

Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że TVN posiada względnie podobną strukturę widowni do całego rynku telewizyjnego w Polsce, chociaż na tle całego rynku charakteryzuje się nieco wyższym udziałem osób o wysokich dochodach.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-tvn24-profil-widza-prowadzacy-dane-za-2022-rok-lider-kanalow-informacyjnych,7169743103116929a ##

W okresie od 1 września do 12 września ub.r. średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 1 września do 12 września br. wynosił 41,09 proc. (w całym rynku 35,28 proc.), a rok wcześniej było to 35,26 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł jesienią tego roku udział wynosił 4,25 proc., a jesienią ub.r. - 6,27 proc.

grafika

Najwięcej widzów z wykształceniem średnim

TVN najchętniej oglądają osoby z wykształceniem średnim, a udział takich widzów minimalnie rośnie - z 35,76 proc. widowni w okresie od 1 września do 12 grudnia 2021 roku do 38,63 proc. w okresie od 1 września do 12 grudnia 2022 roku (w całym rynku obecnie jest to 34,08 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-polsat-news-jak-odbierac-dorota-gawryluk-kto-to-jest,7170070426368129a ##

Spada udział widzów z wykształceniem podstawowym, którzy w badanym okresie stanowili 34,17 proc. widowni stacji (42,36 proc. w całym rynku). Rok wcześniej było to 36,07 proc.

grafika

Coraz mniej emerytów, rośnie udział pracowników szczebla średniego

Ze względu na wykonywany zawód stacja TVN najchętniej oglądana jest przez emerytów, którzy stanowią 35,82 proc. widowni stacji (37,24 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej). Dla porównania, wszystkie kanały telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio mają 43,45 proc. emerytów.

TVN wśród swojej widowni notuje duży udział pracowników szczebla średniego, którzy w badanym okresie stanowili 24,28 proc. (19,28 proc. w całym rynku).

grafika

grafika

ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online