TVN24 posiada starszą widownię, ale wykształconą i z wysokimi dochodami

TVN24 chętniej oglądają kobiety niż mężczyźni. Wśród widowni stacji dominują osoby starsze, emeryci i mieszkańcy miast. Zauważalny jest wzrost udziału osób o wysokich dochodach i z wykształceniem wyższym - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVN24 posiada starszą widownię, ale wykształconą i z wysokimi dochodami

TVN24 ogląda więcej kobiet niż mężczyzn

W tym roku TVN24 ogląda średnio 55,23 proc. kobiet i 44,77 proc. mężczyzn. Struktura widowni stacji w podziale na płeć jest zbieżna z całym rynkiem telewizyjnym w naszym kraju - w analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 54,14 proc. kobiet i 45,86 proc. mężczyzn - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy One House, opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Stacja TVN24 porównywalną przewagę widowni kobiecej nad męską miała również w latach poprzednich. W okresie od 1 stycznia do 31 października 2020 roku kobiety stanowili 54,91 proc. (mężczyźni - 45,09 proc.), a w okresie od 1 stycznia do 31 października 2019 roku - 55 proc. (mężczyźni - 45 proc.)

grafika

63 proc. widzów stacji stanowi grupa wiekowa 65+

TVN24 na tle całego rynku charakteryzuje się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni każdej z tych stacji w grupach wiekowych 4-9, 10-11, 13-15, 16-17, 18-19 i 20-24 w tym roku wynoszą wyraźnie poniżej 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych stacja miała również w poprzednich latach.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-info-jak-odbierac-kto-oglada-profil-widza-emeryci,7170078919985281a ##

W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie newsową stacją TVN Grupa Discovery stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.

Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności TVN24 notuje w grupie 65+, w której widownia stanowi 52,80 proc. wszystkich oglądających. Dla porównania w całym rynku jest to 32,20 proc.

grafika

Niski udział widowni wiejskiej

Wyraźne dysproporcje oglądalności stacji TVN24 względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Kanał ma zauważalną przewagę w strukturze widowni mieszkańców miast, którzy stanowią 77,57 proc. udziału wszystkich widzów stacji. Wartość ta w całym rynku wynosi 62,68 proc.

grafika

Rosną dochody widzów TVN24

Mniejsze dysproporcje oglądalności TVN24 względem całego rynku notowane są ze względu na miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł). Stacja ma jednak zauważalną przewagę w mniej osób z wysokimi dochodami (pow. 5 tys. zł), którzy stanowią 36,69 proc. udziału wszystkich widzów stacji. Wartość ta w całym rynku wynosi 28,98 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-tvp1-tvp2-osoby-starsze-widzow-tvn-z-widownia-miejska-i-wysokimi-dochodami,7170087009269889a ##

Dla porównania, w poprzednich dwóch latach TVN24 śledziło mniej osób z wysokimi dochodami, a więcej - z niskimi. Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 1 stycznia do 31 października ub.r. wynosił 31,97 proc., a rok wcześniej było to 26,26 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł w tym roku wynik wynosi 3,08 proc., a w poprzednich latach - odpowiednio 3,51 proc. i 6,85 proc.

grafika

Rośnie udział widzów z wykształceniem wyższym

TVN24 w tym roku najchętniej oglądają osoby z wykształceniem wyższym, którzy stanowią 40,95 proc. wszystkich widzów stacji (w całym rynku jest to 18,68 proc.). Udział takich widzów rośnie - z 30,80 proc. widowni w 2019 roku i 36,40 proc. w 2020 roku. Wówczas w strukturze widowni stacji dominowały osoby z wykształceniem średnim.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/panel-nielsena-liczba-gospodarstw-domowych-badanie-telemetryczne,7170088328164993a ##

Spada udział widzów z wykształceniem podstawowym, którzy w tym roku stanowią 22,49 proc. widowni stacji (43,76 proc. w całym rynku). Rok wcześniej było to 23,76 proc., a dwa lata wcześniej - 29,25 proc.

grafika

60 proc. widowni stacji stanowią emeryci

Ze względu na wykonywany zawód TVN24 najchętniej oglądane jest przez emerytów, którzy stanowią 60,35 proc. widowni stacji. Dla porównania, wszystkie stacje telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio mają 44 proc. emerytów.

grafika

grafika

ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.

AFF (Affinity) - wskaźnik porównujący oglądalność w wybranej grupie docelowej w porównaniu do grupy odniesienia. Forma indeksu powoduje, że gdy np. oglądalność w obu grupach jest na tym samym poziomie wskaźnik wynosi 100. Wyższy AMR w grupie docelowej to Affinity powyżej 100. Oglądalność na poziomie dwukrotnie wyższym w badanej grupie to 200, ale gdy oglądalność jest dwukrotnie gorsza - wskaźnik wynosi 50.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/programy-sniadaniowe-ogladalnosc-pazdziernik-2021-dzien-dobry-tvn,7170089597655169a ##

Czytaj także: Kto ogląda TVP Info

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+