TVN24 ogląda więcej kobiet niż mężczyzn
W tym roku TVN24 ogląda średnio 55,23 proc. kobiet i 44,77 proc. mężczyzn. Struktura widowni stacji w podziale na płeć jest zbieżna z całym rynkiem telewizyjnym w naszym kraju - w analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 54,14 proc. kobiet i 45,86 proc. mężczyzn - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy One House, opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
Stacja TVN24 porównywalną przewagę widowni kobiecej nad męską miała również w latach poprzednich. W okresie od 1 stycznia do 31 października 2020 roku kobiety stanowili 54,91 proc. (mężczyźni - 45,09 proc.), a w okresie od 1 stycznia do 31 października 2019 roku - 55 proc. (mężczyźni - 45 proc.)

63 proc. widzów stacji stanowi grupa wiekowa 65+
TVN24 na tle całego rynku charakteryzuje się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni każdej z tych stacji w grupach wiekowych 4-9, 10-11, 13-15, 16-17, 18-19 i 20-24 w tym roku wynoszą wyraźnie poniżej 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych stacja miała również w poprzednich latach.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-info-jak-odbierac-kto-oglada-profil-widza-emeryci,7170078919985281a ##
W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie newsową stacją TVN Grupa Discovery stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.
Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności TVN24 notuje w grupie 65+, w której widownia stanowi 52,80 proc. wszystkich oglądających. Dla porównania w całym rynku jest to 32,20 proc.

Niski udział widowni wiejskiej
Wyraźne dysproporcje oglądalności stacji TVN24 względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Kanał ma zauważalną przewagę w strukturze widowni mieszkańców miast, którzy stanowią 77,57 proc. udziału wszystkich widzów stacji. Wartość ta w całym rynku wynosi 62,68 proc.

Rosną dochody widzów TVN24
Mniejsze dysproporcje oglądalności TVN24 względem całego rynku notowane są ze względu na miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł). Stacja ma jednak zauważalną przewagę w mniej osób z wysokimi dochodami (pow. 5 tys. zł), którzy stanowią 36,69 proc. udziału wszystkich widzów stacji. Wartość ta w całym rynku wynosi 28,98 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-tvp1-tvp2-osoby-starsze-widzow-tvn-z-widownia-miejska-i-wysokimi-dochodami,7170087009269889a ##
Dla porównania, w poprzednich dwóch latach TVN24 śledziło mniej osób z wysokimi dochodami, a więcej - z niskimi. Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 1 stycznia do 31 października ub.r. wynosił 31,97 proc., a rok wcześniej było to 26,26 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł w tym roku wynik wynosi 3,08 proc., a w poprzednich latach - odpowiednio 3,51 proc. i 6,85 proc.

Rośnie udział widzów z wykształceniem wyższym
TVN24 w tym roku najchętniej oglądają osoby z wykształceniem wyższym, którzy stanowią 40,95 proc. wszystkich widzów stacji (w całym rynku jest to 18,68 proc.). Udział takich widzów rośnie - z 30,80 proc. widowni w 2019 roku i 36,40 proc. w 2020 roku. Wówczas w strukturze widowni stacji dominowały osoby z wykształceniem średnim.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/panel-nielsena-liczba-gospodarstw-domowych-badanie-telemetryczne,7170088328164993a ##
Spada udział widzów z wykształceniem podstawowym, którzy w tym roku stanowią 22,49 proc. widowni stacji (43,76 proc. w całym rynku). Rok wcześniej było to 23,76 proc., a dwa lata wcześniej - 29,25 proc.

60 proc. widowni stacji stanowią emeryci
Ze względu na wykonywany zawód TVN24 najchętniej oglądane jest przez emerytów, którzy stanowią 60,35 proc. widowni stacji. Dla porównania, wszystkie stacje telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio mają 44 proc. emerytów.

ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.
AFF (Affinity) - wskaźnik porównujący oglądalność w wybranej grupie docelowej w porównaniu do grupy odniesienia. Forma indeksu powoduje, że gdy np. oglądalność w obu grupach jest na tym samym poziomie wskaźnik wynosi 100. Wyższy AMR w grupie docelowej to Affinity powyżej 100. Oglądalność na poziomie dwukrotnie wyższym w badanej grupie to 200, ale gdy oglądalność jest dwukrotnie gorsza - wskaźnik wynosi 50.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/programy-sniadaniowe-ogladalnosc-pazdziernik-2021-dzien-dobry-tvn,7170089597655169a ##
Czytaj także: Kto ogląda TVP Info
Czytaj także: Krzysztof Ziemiec: Wallenrod w złotej klatce
Czytaj także: Marcin Gaworski: napędza mnie bycie pionierem
Czytaj także: Krzysztof Stanowski gwiazdą mediów społecznościowych
Czytaj także: Robert Mazurek: Skazany na masakrowanie











