Kto ogląda „Wydarzenia” w Telewizji Polsat?

Program informacyjny Telewizji Polsat „Wydarzenia” w 2021 roku chętniej oglądały kobiety niż mężczyźni. Wśród widowni dziennika dominują osoby starsze i emeryci. Rośnie udział osób o wysokich dochodach, z wykształceniem wyższym oraz kadry zarządzającej - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Kto ogląda „Wydarzenia” w Telewizji Polsat?
Dorota Gawryluk i Bogdan Rymanowski; fot. Telewizja Polsat

W  2021 roku „Wydarzenia” w Polsacie (serwis jest nadawany codziennie o godz. 18.50; dziennik oglądać można również w Polsat News i Wydarzenia24) oglądało średnio 55,94 proc. kobiet i 44,06 proc. mężczyzn. „Wydarzenia” mają minimalnie większy udział widowni kobiecej nad męską w porównaniu do struktury widowni całego rynku telewizyjnego w naszym kraju. Charakteryzuje się on mniejszą przewagą widowni kobiecej - w analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 53,27 proc. kobiet i 46,73 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

„Wydarzenia” nieco większe udziały widowni kobiecej nad męską miały w poprzednich latach. W 2020 roku kobiety stanowiły 56,98 proc. (mężczyźni - 43,02 proc.). Z kolei w 2019 roku w widowni serwisu było 57,69 proc. kobiet i 42,31 proc. mężczyzn.

grafika

28 proc. widzów stanowi grupa wiekowa 65+

„Wydarzenia” (podobnie jak inne dzienniki telewizyjne i cały rynek) charakteryzują się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni dziennika w grupach wiekowych 4-9, 10-11, 13-15, 16-17, 18-19 i 20-24 w zeszłym roku z reguły wyniosły w okolicach 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych serwis miał również w poprzednich latach.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-wiadomosci,7170040614950529a ##

W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie dziennikiem Polsatu stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono wysokie w starszych grupach wiekowych, ale nieco niższe niż w ujęciu całorynkowym.

Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności „Wydarzenia” notują w grupie 65+, w której widownia stanowi 28,45 proc. wszystkich widzów. Dla porównania w całym rynku jest to 30,95 proc.

grafika

Niski udział widowni wiejskiej

Małe dysproporcje oglądalności „Wydarzeń” względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Serwis najchętniej oglądają mieszkańcy miast, którzy stanowią 62,97 proc. udziału wszystkich widzów. Wartość ta w całym rynku wynosi 62,87 proc.

grafika

Rosną dochody widzów „Wydarzeń”

Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że „Wydarzenia” śledzi coraz więcej osób z wysokimi dochodami.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-fakty-tvn-prowadzacy-wyniki-ogladalnosci,7170037020412033a ##

Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w 2021 roku wynosił 28,89 proc., rok wcześniej było to 20,51 proc., a dwa lata wcześniej - 14,68 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł w zeszłym roku wynik wynosił 7,76 proc., a w poprzednich latach - odpowiednio 8,67 proc. i 11,83 proc.

grafika

Rośnie udział widzów z wykształceniem wyższym

„Wydarzenia” coraz chętniej oglądają osoby z wykształceniem wyższym, których udział rośnie - z 10,03 proc. widowni w 2019 roku do 13,80 proc. w 2020 roku i 16,50 proc. w 2021 roku (w całym rynku w zeszłym roku było to 18,01 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-tvp1-tvp2-osoby-starsze-widzow-tvn-z-widownia-miejska-i-wysokimi-dochodami,7170087009269889a ##

Udział widzów z wykształceniem średnim w zeszłym roku wyniósł 31,31 proc. widowni (31,49 proc. w całym rynku), a podstawowym - 48,88 proc. (45,81 proc.).

grafika

43 proc. widowni stanowią emeryci, rośnie udział kadry zarządzającej

Ze względu na wykonywany zawód „Wydarzenia” zdecydowanie najchętniej oglądane są przez emerytów, którzy stanowią 42,55 proc. widowni. Dla porównania, wszystkie stacje telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio w zeszłym roku miały 43,76 proc. emerytów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-polsat-news-jak-odbierac-dorota-gawryluk-kto-to-jest,7170070426368129a/komentarze/page:1 ##

Zauważalny jest wzrost udziału kadry zarządzającej, która w 2019 roku stanowiła 5,26 proc. widowni dziennika. W 2020 roku było to 6,35 proc., a w 2021 roku - 8,65 proc.

grafika

grafika

ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Średnia widownia „Wydarzeń” w Polsacie i Polsacie News w 2021 roku wyniosła 1,72 mln osób (1,48 mln w Polsacie i 237 tys. w Polsacie News). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 14,36 proc. (w danych nie uwzględniono oglądalności w stacji Wydarzenia24, w której dziennik nie był nadawany cały rok).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim