Kto rządzi na TikToku? Polsat i Lidl deklasują konkurencję

Najwięcej obserwujących na TikToku mają profile: Łączy nas piłka, Genzie i Netflix, najbardziej angażują Polsat i OficjalneZero, zaś Lidl króluje pod względem odtworzeń – wynika z raportu firmy Sotrender za kwiecień br.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Kto rządzi na TikToku? Polsat i Lidl deklasują konkurencję

Pod względem liczby obserwujących przodują trzy profile: @laczynaspilka i @domgenzie, które zgromadziły po 1,6 mln obserwujących, oraz @netflixpl z wynikiem 1,3 mln. Co ciekawe, Netflix od końca 2024 roku urósł z poziomu 1,1 mln, co oznacza, że w krótkim czasie zanotował solidny wzrost liczby fanów.

Tylko te trzy marki przekroczyły próg miliona, co daje im mocną bazę wyjściową. Ale – na co wskazuje Sotrender – jak pokazują dalsze dane – duża liczba fanów to jeszcze nie wszystko. Pod względem innych wskaźników czołówka wygląda już zupełnie inaczej.

grafika

Polsat i OficjalneZero angażują najbardziej

Gdy spojrzymy na liczbę aktywności (reakcje, komentarze, udostępnienia), tabela liderów wygląda zupełnie inaczej.

Polsat zanotował aż 3,55 mln interakcji, a tuż za nim uplasowało się OficjalneZero z wynikiem 3,33 mln. Trzecie miejsce? Onet – 1,54 mln. 

Polsat zajął pozycję lidera pod względem zaangażowania także w naszym tiktokowym podsumowaniu 2024. Najnowsze dane tylko potwierdzają, że marka konsekwentnie utrzymuje silną pozycję na platformie i potrafi przyciągać uwagę odbiorców w dłuższej perspektywie.

Co ważne – żaden z trzech największych profili pod względem followersów nie znalazł się w tej czołówce, poza Netflixem, który zajął dopiero 12. miejsce na liście. To ciekawy sygnał: marki, które mają mniejszą bazę fanów, potrafią wycisnąć z niej znacznie więcej. 

grafika

Lidl zdeklasował konkurencję pod względem odtworzeń

Profil @lidpolska pod względem liczby odtworzeń treści zdeklasował wszystkich, osiągając 172 miliony wyświetleń. To prawie 100 milionów więcej niż drugi w kolejności Polsat. Biedronka, z 73 milionami, zamyka podium.

Lidl nie był najbardziej aktywny ani najbardziej angażujący – ale liczby pokazują, że ich content dociera i jest oglądany. Dobrze skrojone wideo, trafione formaty i duża rozpoznawalność marki dają efekt skali. “Wyjątkowa synergia: mniej treści, ale mocno rotujących w algorytmie” – komentuje Sotrender. 

grafika

Polsat i ttv.pl w czołówce najaktywniejszych

Pod względem liczby publikacji, tak jak w całym 2024 roku, dominuje Polsat – umieścił na swoim kanale aż 423 posty. Tuż za nim uplasowało się ttv.pl – 323, a dalej OficjalneZero – 198.

To potwierdza zależność: konta z wysokim zaangażowaniem to jednocześnie te, które publikują najwięcej. Nie wystarczy dobrze trafić raz – trzeba działać konsekwentnie. 

grafika

T-Mobile, Warner Bros. i Biedronka z viralami

Jeśli zamiast kont przeanalizujemy pojedyncze posty, na prowadzenie wychodzi @tmobilepl – ich najczęściej oglądany materiał przekroczył 24 miliony wyświetleń.

Co ciekawe, w TOP6 najchętniej oglądanych filmów dwa razy pojawia się Warner Bros. Polska, a także Biedronka – która tym samym łączy wysoką pozycję zarówno pod względem łącznych zasięgów konta, jak i siły poszczególnych postów.  

grafika

Wideo TVP Sport angażowało najbardziej

Jeśli ktoś miałby zostać nazwany „czarnym koniem” tej edycji raportu, to TVP Sport – post z tego profilu jako jedyny przekroczył próg 600 tys. pod względem wskaźnika Activity Index. To dowodzi, że ich content działa i to bardzo efektywnie.

W TOP6 znaleźli się też: Fundacja Cancer Fighters, która konsekwentnie buduje zaangażowanie wokół ważnych społecznie tematów; Netflix, który mimo niższej częstotliwości publikacji utrzymuje wysokie wyniki pojedynczych postów i Polsat,  który dominuje w prawie każdej kategorii. 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"