„Lego Ninjago” najchętniej kupowanym pismem dziecięcym, „Tomek i Przyjaciele” z największym wzrostem

W sierpniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazło się „Lego Ninjago”. Największy wzrost w zestawieniu zanotował „Tomek i Przyjaciele”, a na czele spadków znalazł się „Mój Kucyk Pony” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Lego Ninjago” najchętniej kupowanym pismem dziecięcym, „Tomek i Przyjaciele” z największym wzrostem

Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Ninjago” (Media Service Zawada) w sierpniu 2017 roku wyniosła 48 343 egz. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej tytuł zanotował spadek wynoszący 9,32 proc.

Na drugie miejsce (z czwartego) awansowały „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) ze średnim wynikiem na poziomie 45 866 egz., wyższym o 13,41 proc. niż rok wcześniej

Podium uzupełnia magazyn „Lego Nexo Knights” (Media Service Zawada) z wynikiem na poziomie 40 153 egz., po spadku o 7,61 proc.

4. lokatę (po awansie z 7.) zajął miesięcznik „Scooby - Doo!” (również Media Service Zawada), którego średni wynik zwiększył się o 7,28 proc. do 38 144 egz.

- Media Service Zawada z sukcesem od wielu lat dba o siłę swojego portfolio, w którym znajdują się liderzy segmentu prasowego skierowanego do dzieci jak np. „Lego Ninjago”. Nieustającym zaufaniem zarówno czytelników, jak i reklamodawców cieszą się tytuły znajdujące się w ofercie wydawnictwa od ponad 10 lat - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kinga Zarzycka, dyrektor marketingu Media Service Zawada. - Dobrze znany dorosłym i dzieciom magazyn „Scooby - Doo!” w sierpniu 2017 zanotował siedmioprocentowy wzrost sprzedaży w stosunku do zeszłego roku, czym ugruntował swoją mocną pozycję na rynku. Wydawca stawia również na nowości oparte na najpopularniejszych markach. Na jesieni bieżącego roku wydawnictwo wprowadziło magazyny „Blaze i Megamaszyny” (emisja bajki na kanałach Nickelodeon, Nick Jr i Puls2), „Wissper” (emisja na MiniMini+ oraz TVP ABC) oraz „Play-doh” skierowane do grupy przeszklonej - dodaje.

Z dziesiątego na dziewiąte miejsce awansował magazyn „Tomek i Przyjaciele” (Egmont Polska) ze średnim wynikiem na poziomie 23 382 egz. W porównaniu do sierpnia 2016 roku pismo to zanotowało wzrost wynoszący 17,59 proc. - największy w zestawieniu.

Największy spadek, wynoszący 28,18 proc. do 36 201 egz., odnotował z kolei „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska). W zestawieniu spadł on z miejsca 2. na 5.

grafika

W sierpniu 2017 roku w porównaniu do lipca 2017 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 18,64 proc.) również pochwalić się mógł „Tomek i Przyjaciele”.

Najwięcej w tym ujęciu stracił magazyn „Lego Nexo Knights” - było to 27,62 proc.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"