Na nowo utworzonym stanowisku wiceprezesa ds. globalnych innowacji AI i strategii marki, Santi Pochat, będzie nadzorował wykorzystanie nowych technologii w opowiadaniu historii marki na 180 rynkach, na których działa firma.
Pochat będzie bezpośrednio podlegał Jeffowi Schaferowi, dyrektorowi ds. komunikacji Lenovo i jednocześnie starszemu wiceprezesowi działu marketingu korporacyjnego, kierując globalnym zespołem zajmującym się kreacją, produkcją i strategią dla kampanii wspieranych i generowanych przez AI.
Pochat dołącza do Lenovo z LinkedIn, gdzie przez około trzy lata pełnił funkcję wiceprezesa ds. marketingu marki. Wcześniej zajmował stanowiska kierownicze m.in. w Edelman, Google i Verizon.
Przyspieszenie inwestycji w marketing oparty na AI
Lenovo określiło ten krok jako przyspieszenie inwestycji w marketing oparty na sztucznej inteligencji – z myślą o nadchodzących dużych działaniach promocyjnych związanych z Mistrzostwami Świata FIFA 2026 oraz Mistrzostwami Świata Kobiet FIFA 2027, a także corocznym wydarzeniem innowacyjnym "Tech World" podczas targów CES w Las Vegas.

– AI to technologia transformacyjna, która zdarza się raz na pokolenie, ale kluczowe jest, abyśmy skupiali się na efektywności, a nie tylko na wydajności. Musimy pracować skutecznie i tworzyć kreatywne projekty razem z AI, które pozwolą nam łączyć się z ludźmi – powiedział Pochat cytowany w oświadczeniu.
– Wykorzystując moc AI, danych i kreatywności do kształtowania przyszłości naszej marki, możemy budować immersyjne kampanie, dynamiczne ekosystemy treści i spersonalizowane ścieżki klienta na wszystkich naszych rynkach.











