Lidl i Ferrero zwiększyły wydatki reklamowe - Alfofarm, PTC i Orange w dół (Top 10)

W I kwartale br. cennikowe wydatki reklamowe mocno zwiększyły Lidl Polska i Ferrero Polska. Natomiast spore spadki zanotowały Aflofarm i Polska Telefonia Cyfrowa, a duży spadek - PTK Centertel, operator Orange Polska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Od stycznia do marca br. Aflofarm cennikowo wydał na reklamę (bez uwzględnienia internetu) 238,7 mln zł - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To o 18,7 proc. mniej niż przed rokiem, ale firma pozostała zdecydowanie największym reklamodawcą na polskim rynku. Procter & Gamble Polska zwiększył swoje cennikowe wydatki w skali roku o 10,3 proc., za to Unilever Polska ograniczył je o 6,3 proc. Natomiast w przypadku Ferrero Polska (producenta m.in. Tic Taców, Kinder Niespodzianki, Duplo i Raffaello) wzrost inwestycji reklamowych wyniósł aż 67,7 proc. Jeszcze bardziej wzrosły cennikowe wydatki Lidl Polska - o 70,4 proc. Firma od połowy ub.r. prowadzi kampanię z udziałem Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego (więcej na ten temat), do których w marcu br. dołączył cukiernik Paweł Małecki (zobacz to). Natomiast Metro Group (do której należą sieci hipermarketów Real, Media Markt i Saturn i sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry) przeznaczyła na reklamę 17,7 proc. więcej niż przed rokiem. Wśród operatorów telekomunikacyjnych jako jedyny cennikowe wydatki reklamowe zwiększył - o 17 proc. - P4, właściciel Play. W reklamach tej sieci od początku br. wystąpiło już 10 znanych osób, a ostatnio ofertę dla firm promują Krzysztof Hołowczyc i Michał Żebrowski (zobacz więcej). Polska Telefonia Cyfrowa, operator T-Mobile i Heyah, zainwestowała w reklamę więcej od P4, ale jej cennikowe wydatki zmalały w skali roku o 23,2 proc. Na początku br. firma po kilku dniach musiała wycofać reklamę Heyah z udziałem Lenina, którego w marcu zastąpiły bobasy (obejrzyj ten spot). Wydatki Polkomtela zmalały w skali roku o 5,4 proc. Od lutego nowe taryfy abonamentowe Plusa reklamuje dwójka wynalazców (przeczytaj więcej). Natomiast PTK Centertel, operator Orange Polska, zmniejszył wydatki reklamowe aż o 54,3 proc. Przy czym w II kwartale należy spodziewać się ich wzrostu, w związku z niedawnym startem NJU.mobile, które reklamuje zabawny animowany bohater (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu