Lidl Polska odpowiada na paragonową kampanię Biedronki

Lidl Polska prowadzi kampanię, w której podkreśla, że jest najtańszym sklepem wśród dyskontów. Choć nie przyznaje tego wprost, nietrudno zauważyć, że w ten sposób odpowiada na reklamy sklepów Biedronka z koszykiem zakupowym.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Lidl Polska odpowiada na paragonową kampanię Biedronki
Kadr z reklamy Lidla

Lidl Polska od kilku dni prowadzi m.in. w wybranych stacjach telewizyjnych kampanię, w której podkreśla, że jest liderem niskich cen. Akcja spotu toczy się w tzw. Lidl Studio i przypomina tv serwis informacyjny. Prezenter mówi o tym, że wg ASM Sales Force Agency w maju, czerwcu i lipcu br. Lidl był “najtańszy” wśród dyskontów.

- Chcielibyśmy podkreślić, że  Lidl Polska w swoich działaniach kieruje się uczciwością, transparentnością oraz dobrem klienta. Naszą podstawową misją, na której budujemy działalność operacyjną, jest zapewnianie klientom produktów wysokiej jakości, w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Wyróżnikiem naszej oferty jest atrakcyjny stosunek ceny do jakości. Wartość ta stała się dla polskich rodzin bardzo istotna, ze względu na rosnącą inflację oraz trudną sytuację ekonomiczną - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications & CSR w Lidl Polska.

Wskazuje, że głównym celem nowej kampanii jest poinformowanie klientów, że Lidl Polska jest liderem cenowym wśród dyskontów. Nasza sieć przez trzy miesiące z rzędu plasowała się na pierwszym miejscu w niezależnym badaniu „Koszyk Zakupowy", realizowanym przez ASM Sales Force Agency, pod względem niskich cen wśród sklepów naszego formatu (dyskonty) oraz drugie miejsce ogółem, w zestawieniu wszystkich badanych sieci handlowych.

- Podkreślamy, że Lidl Polska chroni polskie rodziny przed skutkami inflacji. Oferowanie produktów wysokiej jakości, w niskiej, atrakcyjnej cenie jest wpisane w DNA naszej firmy od początku jej działania. Dużym zainteresowaniem cieszą się akcje Lidl Polska, takie jak Taniej o VAT czy Tania Sobota w Lidlu. Dodatkowo, nieustannie klienci mają możliwość korzystania z aplikacji Lidl Plus, dzięki której mają dostęp do większej liczby benefitów, takich jak specjalne kupony, oferty, zdrapki czy paragony cyfrowe i gazetki. Oprócz promocji kierowanych tylko do użytkowników aplikacji, wszyscy klienci Lidl Polska mają dostęp do licznych ofert promocyjnych - dodaje Aleksandra Robaszkiewicz.

Kampania trwa do czasu pojawienia się nowej edycji badania ASM Sales Force Agency, obejmuje radio, telewizję, digital oraz media własne. Za kreację jest odpowiedzialna agencja GPD, a za zakup mediów - Havas Media.

Odpowiedź na komunikację Biedronki

Szefową komunikacji Lidl Polska zapytaliśmy wprost, czy obecna kampania Lidla jest odpowiedzią na działania reklamowe sieci sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska), prowadzone od pierwszej połowie sierpnia br. i promujące jej koszyk zakupowy. Aleksandra Robaszkiewicz nie odpowiedziała nam na to pytanie. Nietrudno jednak zauważyć, że aktualne aktywności reklamowe Lidla podkreślające, że “jest najtańszy” zostały zainspirowane komunikacji Biedronki.

Przypomnijmy: od sierpnia br., w każdym tygodniu Biedronka emituje w wybranych stacjach tv spoty, w których pokazuje paragony za zakupy zrobione w sklepach Biedronka, Lidl, Auchan i Dino. W każdym z nich kupowane są te same produkty. W reklamach pokazano, że najtaniej kupiono je we wskazanym czasie właśnie w sieci sklepów Biedronka.

Przedstawiciele innych sieci handlowych proszeni przez nas o ustosunkowanie się do działań Biedronki nie udzielili komentarza.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sales Intelligence z nowym zarządem i planem rozwoju

Sales Intelligence z nowym zarządem i planem rozwoju

Web Summit po raz pierwszy w Polsce? Trwają rozmowy

Web Summit po raz pierwszy w Polsce? Trwają rozmowy

Polskie dzieci marzą o karierach w social mediach. Autorytetem Lewandowski

Polskie dzieci marzą o karierach w social mediach. Autorytetem Lewandowski

"Polsat Box prezentuje się pod choinkę".  Dorota Kolak i Jacek Braciak w świątecznej kampanii

"Polsat Box prezentuje się pod choinkę". Dorota Kolak i Jacek Braciak w świątecznej kampanii

Filmweb stawia na social media – nowa struktura, nowi liderzy, nowa oferta
Materiał reklamowy

Filmweb stawia na social media – nowa struktura, nowi liderzy, nowa oferta

Koniec sporu Disney z YouTube. Kanały wróciły na platformę

Koniec sporu Disney z YouTube. Kanały wróciły na platformę