Lidl skrytykowany za wykorzystanie kolorów z własnego logo. Internautom skojarzyły się z Ukrainą

Sieć dyskontów Lidl została skrytykowana przez część internautów za wykorzystanie w poście na Facebooku grafiki w kolorach niebieskim i żółtym. Komentujący uznali to za nawiązanie do flagi ukraińskiej. Tymczasem niebieski i żółty to także kolory z logotypu Lidla.

PP
PP
Udostępnij artykuł:
Lidl skrytykowany za wykorzystanie kolorów z własnego logo. Internautom skojarzyły się z Ukrainą

Kilka dni temu na profilu Lidl Polska na Facebooku umieszczono post z dwoma ekranami telefonów - jeden kojarzy się z komórkami sprzed 20 lat, drugi ze smartfonami używanymi obecnie. Na obu pokazano dialogi, w których mama prosi o kupienie mleka. W wersji sprzed 20 lat użytkownik odpowiada: "Tak, jasne!", w wersji współczesnej pyta, jakie mleko kupić.

Okazuje się, że dla niektórych użytkowników profilu grafika okazała się zbyt kontrowersyjna. Powodem było wykorzystaniem w niej kolorów żółtego i niebieskiego, czyli barw będących także na fladze Ukrainy. - Może przeniesiecie się do ua jak tak wam się podobają te kolory… Tu jest Polska, świętujecie podobno 20lecie w Polsce więc przypominam, kolory Polski są biało-czerwone - napisał jeden z użytkowników. - Może jeszcze papier toaletowy zróbcie. Wszędzie Ukraina. A gdzie jest Polska? - dodał inny.

- W odpowiedzi na niektóre komentarze internautów, pod postem z okazji jubileuszu 20-lecia naszej sieci, informowaliśmy o tym, że kolor niebieski i żółty to część identyfikacji wizualnej naszej marki, o czym świadczy m.in. logo Lidl Polska. Naszą intencją podczas tworzenia tego posta było wyłącznie odwołanie się do kolorystyki, którą dotychczas używaliśmy w naszej komunikacji marketingowej - mówi Wirtualnemedia.pl Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications i CSR w Lidl Polska.

Specjalna kampania z okazji 20-lecia Lidla

Post jest częścią jubileuszowej kampanii Lidl Polska pod hasłem „Lidl. 20 lat wszystkiego najlepszego!”. Akcja jest realizowana pomocą specjalnego brandingu w sklepach, okolicznościowych koszulek pracowników oraz spotów reklamowych w telewizji. Lidl też stworzy sześć murali w pięciu największych miastach Polski, a także wyemitowany zostanie dodatkowy odcinek „Kuchni Lidla” oraz podcastu „Dobry temat”, który jest prowadzony przez Karola Okrasę.

Za kampanię odpowiada agencja GPD. Firma współpracuje z Lidlem od 12 lat, prowadząc działania z zakresu ATL, BTL i digitalu.

Sieć Lidl ma blisko 800 sklepów w całej Polsce.

PP
Autor artykułu:
PP
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?