Lidl mimo mniejszego budżetu wciąż najsilniej reklamowaną marką, mocno w górę Media Expert i Kinder

Lidl był w pierwszym kwartale br. najmocniej reklamowaną marką w tradycyjnych mediach. Mocno w górę poszły wydatki promocyjne Media Expert i marki Kinder.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Lidl mimo mniejszego budżetu wciąż najsilniej reklamowaną marką, mocno w górę Media Expert i Kinder
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do marca br. wydatki na reklamy marki Lidl w mediach pozainternetowych wyniosły 105,9 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). I choć kwota ta był o 5,4 proc. mniejsza niż w I kwartale ub.r., to Lidl pozostał najsilniej reklamowaną marką.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/3-2-mld-zl-na-reklamy-w-polskim-internecie-najwieksze-wzrosty-w-mobile-u-i-social-media ##

Drugim pod względem nakładów na reklamę brandem była marka Kinder należąca do Ferrero Polska. Jej reklamy w omawianym okresie kosztowały 75,9 mln zł, czyli 56,1 proc. więcej niż rok wcześniej. W jednej z niedawnych kampanii Ferrero promowało batony Kinder Bueno - w reklamach pokazano fantazyjną podróż pociągiem.

Trzecie miejsce na podium przypadło sieci marketów ze sprzętem RTV i AGD - Media Expert. Na jej reklamy w tradycyjnych mediach wydano 75,8 mln zł, czyli 74,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Kolejną silnie promowaną marką była w I kwartale tego roku marka telefonii komórkowej - Play (należącą do spółki P4) - jej reklamy warte były 68,3 mln zł (20,1 proc. więcej niż rok wcześniej).

Z kolei wydatki na reklamy sieci sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) spadły rok do roku o 11,2 proc, do 67,5 mln zł. Ta sieć promuje przede wszystkim specjalne oferty cenowe w mediach. Od początku kwietnia br. uczestniczy we wspólnej akcji z marką Coca-Cola związaną ze zbliżającym się Euro 2016.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele