Piłkarska Liga Mistrzów 2017/2018 odbywała się między 12 września 2017 roku, a 26 maja 2018 roku. W Polsce mecze Ligi transmitowały kanały nc+ (Canal+, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2 i nSport+), a wygrane spotkania w ramach sublicencji pokazywane były w publicznej Jedynce.
Średnia oglądalność wszystkich spotkań Ligi Mistrzów 2017/2018 pokazanych w kanałach należących do platformy nc+ wyniosła 129,1 tys. widzów, co przełożyło się na 0,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 1,25 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-kupuje-eleven-sports-network-nc-i-eurosport-stracily-swoja-mocna-pozycje ##
Względem całego sezonu 2016/2017 oglądalność piłkarskich rozgrywek pokazywanych u tego nadawcy spadła o 11,2 tys. widzów. Wówczas ich widownia wynosiła 140,3 tys. widzów (odpowiednio 0,98 proc. i 1,34 proc. udziału).

Wśród poszczególnych anten najwięcej widzów gromadziły mecze pokazywane w Canal+, które śledziło 227,5 tys. osób. Spotkania w nSport+ miały 93,5 tys. widzów, Canal+ Sport - 82 tys., a Canal+ Sport 2 - 39,2 tys.
W kanałach nc+ największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Realem Madryt, a Bayernem Monachium z 1 maja br., który średnio oglądało w Canal+ 510,1 tys. osób. Przełożyło się to na 3,90 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 5,18 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Drugie miejsce zajął mecz Liverpool FC z AS Roma transmitowany też w Canal+ (24 kwietnia br.; 413,1 tys. widzów; odpowiednio 3,06 proc. i 4,29 proc.).

Podium uzupełnia inne spotkanie Realu Madryt z Bayernem Monachium (25 kwietnia br.; 398,3 tys. widzów; 2,73 proc. i 3,84 proc.), który również pokazał Canal+
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/canal-4k-ultra-hd-nowym-kanalem-nc-gdzie-dostepny ##
9 z 10 najchętniej oglądanych meczów w analizowanym okresie było transmitowanych na antenie stacji Canal+. Pozostałe jedno spotkania z czołowej dziesiątki pokazał nSport+.

Piętnaście meczów piłkarskich rozgrywek pokazywanych w TVP1 (głównie w środy o 20.40) śledziło 1,99 mln widzów, co dało stacji 13,97 proc. udziału w 4+ i 15,11 proc. w 16-49.
Widownia poszczególnych spotkań wahała się od 1,42 mln do 3,40 mln widzów. Finałowy pojedynek, w którym Real Madryt wygrał 3-1 z FC Liverpool - śledziło 3,05 mln oglądających. Jacek Kurski na Twitterze opublikował wyniki z alternatywnego pomiaru prowadzonego przez Netię (wyniki te uznaje tylko TVP), z których wynika że średnia widownia meczu wyniosła 4,60 mln osób. - Prawdziwym SuperHitem i festiwalem wielkich emocji była w sobotę 26.05 @TVP1 i finał @ChampionsLeague w Kijowie. #RealLiverpool oglądało średnio 4,595 mln widzów; w piku o g. 22:20 aż 5 mln! - informował prezes Telewizji Polskiej (pis. oryg. przyp. red.).

Liga Mistrzów w kolejnych trzech sezonach będzie transmitowana na antenach Telewizji Polsat. M.in. na potrzeby tych rozgrywek nadawca uruchomi dwa nowe kanały Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2.











