Linie Emirates odnowiły 33 samoloty w 12 miesięcy

DUBAJ, ZEA, 4 lipca 2016 r. – W ciągu ostatniego roku w największym na świecie warsztacie lakierniczym – prowadzonym przez linię lotniczą Emirates Aircraft Appearance Centre – ukończono wymianę powłoki lakierniczej w 33 samolotach, czyli 13% całej floty przewoźnika. 

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Na przestrzeni 12 miesięcy nowy lakier znalazł się na trzech Airbusach A380 oraz 22 Boeingach 777 Emirates. Oprócz tego przewoźnik wycofał ze służby osiem maszyn w ramach strategii mającej na celu utrzymanie młodej, nowoczesnej i wydajnej floty. 

Ponadto w 2015 roku w nowoczesnym serwisie Emirates w Dubaju nałożono kalkomanie na 72 samoloty i przeprowadzono 105 tysięcy zabiegów lakierniczych, w tym renowację kabin w największej flocie samolotów szerokokadłubowych na świecie. Wśród przyciągających wzrok kalkomanii na Airbusach A380 Emirates w minionym roku znalazły się wizerunki drużyn piłkarskich Realu Madryt, Paris Saint-Germain, Arsenalu Londyn (zarówno na A380, jak i Boeingu 777), A.C. Milan i kampanii United for Wildlife.

Samolot jest wizytówką marki Emirates, a dzięki niemu pasażerowie mogą doświadczyć niezwykłego produktu oferowanego przez linie. Przewoźnik zapewnia doskonały stan techniczny całej swojej floty i szczyci się zgodnością z najwyższymi standardami dotyczącymi wyglądu zewnętrznego samolotów pod każdym względem. 

Zewnętrzne elementy samolotu także wpływają na jego wydajność i osiągi techniczne. Przykładowo, dobrze wykonana powłoka lakiernicza może ograniczyć zużycie paliwa, a sprawny serwis w Aircraft Appearance Centre przyspiesza powrót samolotu do służby. Dlatego linie Emirates inwestują w światowej klasy centrum serwisowe, technologie i zespół, dzięki którym mogą wykonywać prace renowacyjne we własnym zakresie. 

Przewoźnik wprowadził także innowacyjne rozwiązanie w procesie wymiany powłoki lakierniczej w samolotach A380 w postaci nowego aktywatora przyczepności, który zapewnia większą trwałość i żywotność lakieru. Producent Airbusa zaleca stosowanie środka opracowanego przez Emirates także innym operatorom A380, którzy zamierzają wymienić lakier w swoich maszynach. Ponadto zespołowi Emirates udało się ograniczyć masę niektórych samolotów A380 o kilkaset kilogramów, tym samym zwiększając ich wydajność operacyjną, osiągi techniczne, a także zapewniając większe oszczędności. 

Linie ściśle współpracują z producentami samolotów i partnerami w branży z całego świata przy wprowadzaniu lepszych rozwiązań przy lakierowaniu samolotów, skupiając się na wydajności i ekologiczności. Zajmujący obszar wielkości dwóch boisk piłkarskich serwis Emirates Aircraft Appearance Centre działa przez całą dobę. Wykorzystywane są w nim najnowsze technologie i systemy, m.in. w pełni kontrolowane środowisko regulujące temperaturę, wilgotność i przepływ powietrza – wszystkie kluczowe czynniki gwarantujące idealnie gładką powłokę.

Wymiana lakieru w największym samolocie pasażerskim świata

Wymianę powłoki lakierniczej w jednym z A380 – największych samolotów komercyjnych świata – w serwisie Emirates Aircraft Appearance Centre w Dubaju przedstawia film wykonany techniką timelapse

Proces lakierowania A380 składa się z czterech etapów, począwszy od przygotowania i zamaskowania samolotu w celu ochrony wrażliwych komponentów przed lakierem, poprzez chemiczne usunięcie starego lakieru i piaskowanie powierzchni zewnętrznych. Później następuje faktyczne lakierowanie, które obejmuje obróbkę wstępną, nałożenie na samolot różnych warstw, oznakowanie i wreszcie pokrycie maszyny bezbarwnym lakierem, który pozwala zachować połysk. Następnie zostaje wdrożona drobiazgowa procedura kontroli i zapewniania jakości przed dopuszczeniem samolotu do eksploatacji. 

Nad wymianą lakieru w samolocie o oznaczeniu EDD, który jako czwarty dołączył do floty Emirates, pracował zespół złożony z 34 osób, które poświęciły na wykonanie zadania łącznie blisko 6 tysięcy roboczogodzin. Renowację polegającą na zdjęciu starej powłoki i nałożeniu nowej ukończono w 15 dni, co stanowi nowy rekord w historii przewoźnika. Samo lakierowanie zajęło zaledwie siedem dni. 

Na samolot EDD zostało nałożonych siedem warstw lakieru o masie 1 100 kilogramów i powierzchni 3 076 metrów kwadratowych. Renowacji zostały poddane wszystkie zewnętrzne elementy A380, w tym kadłub, skrzydła, silniki oraz statecznik pionowy i poziomy. Powłoka lakiernicza kadłuba składa się z pojedynczej warstwy podkładu i warstwy uszczelniającej, trzech warstw białego lakieru Brilliant White wykonywanego na specjalne zamówienie Emirates oraz dwóch warstw lakieru bezbarwnego, a także lakieru zdobniczego na oznaczenia i logo Emirates. 

Emirates to drugi przewoźnik lotniczy na świecie, który podejmuje się wymiany lakieru na tak ogromną skalę, odnawiając powłokę lakierniczą w każdym samolocie A380 po siedmiu-ośmiu latach eksploatacji lub wcześniej, gdy zachodzi taka potrzeba. Jako największy operator i użytkownik A380 linie Emirates w najbliższych latach wymienią powłokę lakierniczą w większej liczbie samolotów niż którykolwiek inny przewoźnik. 

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele