Zespół Liska w codziennej pracy wykorzystuje narzędzie Midjourney, które na konkretny brief przygotowuje grafiki na kanały własne marki oraz do kampanii reklamowych. Przygotowane przez AI obrazy trafiają następnie w ręce graphic designera i art directora, którzy dostosowują je do języka wizualnego Lisek.App dodając elementy charakterystyczne dla marki. W ten sposób proces przygotowywania jednej grafiki ulega skróceniu z kilku godzin do kilkunastu minut jednocześnie na tracąc na oryginalności kreacji.
- Połączenie ludzkiej kreatywności z szybkością działania AI dla start-upu takiego jak Lisek.App jest nieocenioną innowacją. Dzięki dostępnym na rynku narzędziom jako dział marketingu możemy na co dzień być samowystarczalni i bardzo zwinni. A to z kolei pozwala nam na oszczędność czasu i pieniędzy - twierdzi Justyna Sztengreber, dyrektor marketingu Lisek.App.

Firma przekonuje, że AI pozwala na szybsze tworzenie wysokiej jakości materiałów graficznych bez konieczności współpracy z zewnętrznymi podmiotami takimi jak agencje kreatywne. Dostępne narzędzia pozwalają również na większą ilość eksperymentów z różnymi koncepcjami i projektami, co zwiększa kreatywność i innowacyjność. A ponieważ cały proces przygotowywania grafik jest bardzo krótki, więcej czasu można poświęcić na wymyślanie pomysłów i udoskonalanie ich.
W marketingu Liska grafiki przygotowywane przez AI stanowią aktualnie około 50 proc. wszystkich przygotowywanych materiałów. Docelowo współpraca działu kreacji z AI ma generować 90 proc. wszystkich materiałów.
Przykłady grafik stworzonych z wykorzystaniem AI:












