Love Sick i Dream Zone to najpopularniejsze gry mobilne wśród osób powyżej 15. roku życia

Spicy Mobile zbadało, które gry mobilne cieszą się aktualnie największą popularnością wśród polskich graczy korzystających z urządzeń z systemem Android. Na czele rankingu pojawiły się dwie gry symulacyjne dotyczące randek: Love Sick dla kobiet i Dream Zone dla mężczyzn. Korzysta z nich więcej osób niż z typowych aplikacji randkowych.

sk
sk
Udostępnij artykuł:
Love Sick i Dream Zone to najpopularniejsze gry mobilne wśród osób powyżej 15. roku życia
fot. SWAG MASHA / YouTube

Jak wynika z badania Spicy Mobile dotyczącego najpopularniejszych na rynku gier mobilnych dla graczy powyżej 15. roku życia, największy zasięg w lutym 2021 roku odnotowały dwie gry symulacyjne dla dorosłych od SWAG MASHA: Love Sick (6,38 proc.) i Dream Zone (6,01 proc.), w których użytkownicy wcielają się w wybraną postać i przeżywają miłosne przygody. Co ciekawe, obie gry mają wyższy zasięg niż topowe aplikacje randkowe Badoo (2,60 proc.) i Tinder (2,36 proc.), są też zdecydowanie częściej używane przez mężczyznniż kobiety. Nawet Love Sick, gra adresowana w założeniu twórców do kobiet, w Polsce przyciąga głównie panów.

Na trzecim miejscu uplasowała się opracowana przez Supercell gra Brawl Stars (3,72 proc.), która umożliwia toczenie dynamicznych bitew pomiędzy drużynami graczy lub trybie „battle royale” – ten  popularny rodzaj rozgrywki w grach na PC i konsolach coraz częściej pojawia się w grach mobilnych. Pierwszą piątkę zamykają dwie produkcje Playrix – Homescapes (3,27 proc.) oraz Gardenscapes (3,14 proc.). Obie gry łączą w sobie elementy symulacyjne i tradycyjną mechanikę match-three.

grafika

Biorąc pod uwagę liczbę wywołań aplikacji na pierwszy ekran, na pozycję lidera wysuwa się gra planszowa TileMaster – w lutym  2021 r. polscy użytkownicy uruchomili ją około 580 milionów razy. Wśród angażujących gier na polskim rynku w rankingu Spicy Mobile pojawiają się też: ROBLOX (424 mln uruchomień), Ball Sort Puzzle (247 mln), Candy Crush Saga (203 mln) oraz Forge of Empires (185 mln).

- Twórcy gier mobilnych szukają sposobów na zaangażowanie  swoich użytkowników, chcą też na grach zarabiać, np. poprzez zakupy w aplikacji czy emisję reklam, które są jednymi z efektywniejszych sposobów na monetyzację gier mobilnych – podkreśla Dominik Stocki, specjalizujący się w Spicy Mobile w marketingu mobilnym adresowanym do graczy. – Nie tak dawno do najpopularniejszych gier mobilnych należały gry rekreacyjne jak Pou, My Talking Tom czy Candy Crush Saga, z których mogły korzystać całe rodziny. Aktualnie w rankingu prowadzą gry symulacyjne dla dorosłych użytkowników. Warto podkreślić, że aż 86 proc. graczy ma co najmniej 25 lat, a udział użytkowników w wieku 45 lat wynosi 17proc. – dodaje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koniec-endomondo-gdzie-przeniesc-swoje-dane,7170430783768193a ##

Według analityków Newzoo globalny rynek gier mobilnych może wynieść do 2023 roku ponad 100 mld dolarów. Do tego czasu aż 43 proc. wszystkich aktywnych smartfonów będzie kompatybilnych z technologią 5G, co wpłynie na to, jak użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych i samych gier. Dzięki technologii 5G i grze w chmurze będzie możliwe na przykład granie na urządzeniach mobilnych w gry przeznaczone na PC, co otworzy rynek mobile choćby na produkcje AAA (Triple-A), czyli widowiskowe gry o największych budżetach.

Spicy Mobile to agencja komunikacji mobilnej oraz twórca pierwszej w Polsce platformy marketingu aplikacji mobilnych dedykowanej reklamodawcom i wydawcom – Mobigate. Firma realizuje kampanie reklamowe na powierzchni przekraczającej 700 mln odsłon miesięcznie, a także oferuje zaawansowane rozwiązania technologiczne i badawcze dedykowane kanałowi mobile.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online