Grupa LPP: w trzecim kwartale wpływy z e-commerce 93 proc. w górę, mniejszy zysk

W trzecim kwartale bieżącego roku obrotowego, czyli od sierpnia do października br., przychody sprzedażowe grupy LPP (należą do niej sieci sklepów odzieżowych Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay) zwiększyły się o 5 proc. do 2,45 mld zł, a przychody tylko z e-commerce poszły w górę o 93 proc. do 463 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wpływy grupy LPP w sklepach stacjonarnych w zeszłym kwartale finansowym zmalały rok do roku o 5 proc. do 1,99 mld zł. Firma podała, że na koniec października otwartych było 94 proc. jej placówek stacjonarnych. Ich powierzchnia handlowa poszła w górę o 13 proc. do 1,35 tys. metrów kwadratowych.

Pod koniec kwietnia br., krótko przed ponownym otwarcie sklepów niespożywczych po lockdownie związanym z epidemią, grupa LPP odstąpiła od umów najmu 29 proc. swoich sklepów w Polsce. Jednocześnie zaczęła rozmowy z właścicielami centrów handlowych w sprawie nowych warunków najmu.

W minionym kwartale obrotowym koszty operacyjne firmy wzrosły rok do roku o 5 proc. do 1,02 mld zł. Marża brutto zwiększyła się o 2 proc. do 1,39 mld zł, a w ujęciu procentowym zmalała z 58,8 do 56,9 proc.

W efekcie zysk operacyjny grupy LPP zmniejszył się z 335 do 290 mln zł.

grafika

Wzrost w e-commerce już nie tak wysoki jak w czasie lockdownu

Przychody firmy ze sprzedaży internetowej zwiększyły się w zeszłym kwartale o 93 proc., z 240 do 463 mln zł. To dużo niższa dynamika niż w pierwszym półroczu finansowym (od lutego do lipca), kiedy ten wzrost wyniósł 123 proc. - z 451 mln zł do 1 mld zł.

Łącznie przychody grupy LPP w trzech kwartałach finansowych br. (od lutego do października) zmalały rok do roku o 11 proc. do 5,76 mld zł. Przesądził o tym spadek w sklepach stacjonarnych o 26 proc. do 4,29 mld zł, spowodowanych głównie zamknięciem tych placówek wiosną.

Natomiast wpływy z e-commerce poszły w górę o 113 proc., z 690 mln zł do 1,47 mld zł, a ich udział w łącznych przychodach firmy - z 11 do 25 proc. Natomiast marża brutto zmniejszyła się o 16 proc. do 2,98 mld zł, a marża procentowa - z 54,3 do 51,7 proc.

Koszty operacyjne zmalały dużo słabiej od przychodów - o 2 proc. do 2,85 mld zł. W konsekwencji zysk operacyjny skurczył się z 585 do 61 mln zł, a marża EBITDA - z 9 do 1,1 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"