YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.
Czytaj także: YouTube Ads Leaderboard: Kubuś bez cukru, Castorama i Play na Kartę najpopularniejsze w lutym, marcu i kwietniu
Lubella liderem
W majowym zestawieniu na pierwszym miejscu znalazła się reklama makaronu Lubella, w którym znany powszechnie ryczący lew z filmów wytwórni Metro-Goldwyn-Mayer został zamieniony na kurę nioskę. W klipie wystąpiły także członkinie zespołu muzycznego Jarzębina, które wykonały nową wersję piosenki Coco Jamboo, promującą makarony marki Lubella, przy produkcji których wykorzystuje się jaja kur z wolnego wybiegu. Agencją kreatywną, która wyprodukowała klip była agencja Feeders, a za zakup mediów odpowiadał dom mediowy Starcom.

Na drugim miejscu w zestawieniu YouTube Ads Leaderboard w maju znalazło się wideo Nasz pierwszy ElektroMOD: Premiera Opla Manta GSe - reklama elektrycznego Opla Manta GSe. W klipie występuje „przodek” Manty, czyli klasyczny model z lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku.

Ostatnie miejsce podium to Marshmello x 2021 UEFA Champions League Final Opening Ceremony presented by Pepsi. Reklama, w której wystąpił słynny artysta oraz piłkarze (między innymi Lionel Messi i Paul Pogba), była elementem promocji ceremonii otwarcia finału UEFA Champions League w Porto. Produkcja powstała przy współpracy z Pepsi. Za kreację odpowiada agencja We Are Social, zakup mediów należał do OMD.
Czwarte i piąte miejsce zestawienia to reklamy, za których kreację odpowiada agencja Grandes Kochonos, a za zakup mediów - dom mediowy Mediacom. W obu przypadkach była to reklama sieci komórkowej Play.

Na czwartym miejscu uplasowało się wideo Ciesz się rozrywką w domu z telewizją od Play | Netflix na 12 miesięcy w prezencie, w którym wystąpiła aktorka Magdalena Różczka.
Majową listę TOP 5 zamyka reklama, która znalazła się również w poprzednim zestawieniu - mowa o wideo Wyczuwasz promocje? W Play podwajamy gigabajty w każdym abonamencie! z udziałem aktorki Anny Muchy.












