YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking pięciu filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.
Kubuś liderem lutego
„Kubuś cukru nie dodaje” to nazwa i główne hasło reklamy napoju Kubuś - marki polskiej Grupy Maspex. Klip z udziałem młodych aktorów zajął pierwsze miejsce w lutowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboard. Dynamiczne wideo, które ma podkreślać, że soki i napoje Kubuś są produkowane bez dodatku cukru, utrzymane jest w hip-hopowym stylu. Za reklamę odpowiada agencja kreatywna Brainbox, za zakup mediów - dom mediowy Starcom.

Drugi wynik w lutym br. należał do reklamy „Toyota Corolla GR Sport. Zakochaj się na nowo” wykorzystującej utwór „Don’t Stop Me Now” legendarnej grupy Queen.

Trzecią lokatę zajął spot McDonald’s o burgerze Maestro - „Maestro. Zakład, że znajdziesz swój ulubiony?”. Występują w nim Michał Żebrowski oraz Borys Szyc, a fabuła jest nawiązaniem do roli Żebrowskiego w “Ogniem i Mieczem”.
W zestawieniu znalazła się również reklama promująca program lojalnościowy Biedronki - „Kupuj z kartą Moja Biedronka i codziennie zdobywaj aż 15 zł w voucherze!”. Pierwszą piątkę zamyka wideo Lay’s „Filmy smakują lepiej z Lay's”.

Castorama najlepsza w marcu

Na najwyższym stopniu podium w marcu 2021 r. znalazł się spot Castoramy. W reklamie „Zamknięte sklepy? CASTORAMA CI POMOŻE!” popularni youtuberzy, prowadzący kanał „5 sposobów na” pokazują, że zakupy w Castoramie można robić nawet w momencie, gdy sklepy są zamknięte ze względu na obowiązujące obostrzenia. Klip jest kontynuacją kilkuletniej współpracy, jaką Castorama realizuje z popularnymi twórcami.
W marcu na drugim miejscu po raz kolejny znalazła się reklama „Toyota Corolla GR Sport. Zakochaj się na nowo”. Trzecie miejsce zajęła z kolei reklama sieci komórkowej Play z udziałem Agnieszki Chylińskiej „Internet przez 6 miesięcy za 0 zł z telewizją PLAY NOW TV!”, która powróciła tym samym do rankingu (wcześniej znalazła się na szczycie styczniowego zestawienia YouTube Ads Leaderboard). Czwarte miejsce należało do wspomnianej już reklamy McDonald’s Maestro, a na piątym uplasowała się ponownie reklama Lay’s.

Play zwycięzcą kwietnia
Kwietniowym liderem zestawienia YouTube Ads Leaderboard jest reklama sieci komórkowej Play. W reklamie „Play na Kartę masz? To grasz! Wygrywaj wielkie pieniądze w loterii Play” oprócz aktorów wcielających się w pracowników sieci - Barbary Kurdej-Szatan oraz Macieja Łagodzińskiego - możemy zobaczyć popularnego piosenkarza Kamila Bednarka. Spot informuje o loterii, w której uczestniczyć mogą osoby posiadające Play na Kartę i korzystające z aplikacji Play24. Agencją kreatywną odpowiedzialną za produkcję materiału jest Grandes Kochonos, zakup mediów zrealizowała agencja Mediacom.

Grandes Kochonos odpowiada także za kreację innego spotu sieci Play „Wyczuwasz promocje? W Play podwajamy gigabajty w każdym abonamencie!”, tym razem z udziałem aktorki Anny Muchy, który w kwietniowym zestawieniu uplasował się na drugiej pozycji. Trzeci wynik należy do marki Hochland, promującej nową kategorię produktów - „Hochland Sielski – Łańcuszek dobra”.
W spocie Virgin Mobile pt.: „W Virgin Mobile dziel się dobrem mobilnie I Za 15 zł masz rozmowy, SMS-y i 30 GB, a na start 100GB!”, który zajął czwarte miejsce, widzowie mogli zobaczyć popularnego kucharza i podróżnika - Roberta Makłowicza. Zestawienie, podobnie jak w lutym i marcu, zamknęła reklama Lay's.











