"M jak miłość" nadal bezkonkurencyjne, hitem śmierć Hanki

Serial „M jak miłość” w minionym sezonie gromadził nieco mniej widzów niż rok wcześniej, jednak obyczajowa produkcja Dwójki nadal pozostała bezkonkurencyjnym liderem pasma. Wpływy z reklam wyniosły prawie 110 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W okresie od 5 września ub.r. do 5 czerwca br. "M jak miłość" oglądało średnio aż 7,37 mln widzów, co dało Dwójce 45,38 proc. udziału w grupie 4+ i 39,53 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. W sezonie 2010/2011 serial oglądało jednak 130 tys. widzów więcej, bowiem 7,50 mln, a jego udział wyniósł odpowiednio 45,74 proc. i 41,15 proc (więcej na ten temat).

Dane telemetryczne pokazują, że najwięcej widzów w zakończonym właśnie sezonie miał odcinek z 7 listopada ub.r w którym to umarła serialowa Hanka Mostowiak. Sprawa zyskała też duży oddźwięk w social mediach. Powstały liczne wydarzenia i grupy związane ze śmiercią Hanki, traktujące ten fakt z przymrużeniem oka. Najczęściej żartowano, że Hanka zginęła śmiercią tragiczną spowodowaną niezwykle groźnym zderzeniem auta z morderczymi papierowymi kartonami. Odcinek ten zgromadził aż 8,32 mln widzów (dowiedz się więcej).

Drugie miejsce z 8,15 mln widzów zajął kolejny odcinek serialu wyemitowany następnego dnia – pierwszy po śmierci Hanki. Jednak tylko te dwa odcinki przekroczyły granicę 8 mln widzów.

Dwójka w paśmie emisji „M jak miłość” pozostała bezkonkurencyjnym liderem rynku. Udział zajmującego drugie miejsce w tym czasie Polsatu wyniósł tylko 12,97 proc., kanał ten nadawał wtedy filmy fabularne. Dalej uplasowały się: TVN (11,65 proc.; głównie “W11 - Wydział Śledczy”) i TVP1 (7,97 proc.; głównie filmy fabularne i Teatr Telewizji). Taka sama była kolejność w grupie komercyjnej. Drugi Polsat miał 17,04 proc. udziałów, trzecia TVN – 10,58 proc, a czwarta była Jedynka z wynikiem 8,04 proc. udziałów.

grafika

Przychody z reklam nadawanych wokół odcinków hitu serialowego TVP 2 w minionym sezonie wyniosły 109,9 mln zł. W poprzednim sezonie wpływy były wyższe i wyniosły 143,2 mln zł, ale wtedy serial emitowano w okresie jesiennym także i w środy. Reasumując w zakończonej właśnie serii wyemitowano 80 odcinków, wobec 89 odcinków w sezonie emitowanym rok wcześniej (dane cennikowe netto, bez rabatów).

M jak miłość zadebiutowało w 2000 roku i od lat jest najpopularniejszym regularnie emitowanym programem telewizyjnym w Polsce. Kolejne odcinki serialu pojawią się na antenie TVP2 jesienią br.

Pięć topowych odcinków “M jak miłość”

Oglądalność serialu na tle konkurencji

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"