"+1" - przycisk Google także w reklamach

Google zapowiedziało, że z początkiem października funkcjonalność przycisku +1 zostanie rozszerzona o reklamy displayowe. Za pomocą jednego kliknięcia użytkownicy będą mogli polecać stronę docelową reklamy swoim znajomym i osobom z listy kontaktów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Włączenie osobistych rekomendacji do reklam displayowych ma zmienić sposób postrzegania reklam przez użytkowników. Według Google, reklama displayowa jest znacznie skuteczniejsza, jeżeli użytkownik widzi, którzy jego znajomi i osoby z listy kontaktów polecają daną stronę.

Przykładowo, gdy internauta zobaczy reklamę tanich biletów lotniczych będzie mógł kliknąć znajdujący się przy niej przycisk +1, aby polecić ofertę swoim znajomym. Gdy ci będąc zalogowanymi w Google zauważą tę reklamę, zobaczą również u dołu zdjęcie internauty z informacją, że zarekomendował ją za pomocą przycisku +1.

grafika

Przycisk i rekomendacje +1 pojawią się u dołu reklam displayowych, po czym będą stopniowo znikać do czasu, aż użytkownik najedzie myszką na reklamę. Bedzie też można zamknąć nakładkę, klikając przycisk "x".

Google informuje, że przycisk +1 obok reklamy odnosi się do jej strony docelowej, w związku z czym nie ma znaczenia, czy pojawi się on na stronie wyników wyszukiwania, w witrynie czy obok reklamy displayowej - dana +1-ka dotyczy tej samej treści w całym internecie, niezależnie od tego, gdzie jest wyświetlana.

W sieci reklamowej Google przycisk +1 może być dodawany do reklam graficznych, animowanych (GIF), flashowych i displayowych oraz wybranych zasobów reklamowych na telefony komórkowe. Można także umieścić go w reklamach multimedialnych DoubleClick, wyświetlanych w sieci reklamowej Google lub poza nią.

Internetowy gigant podaje, że od czasu wprowadzenia przed kilkoma miesiącami przycisku +1, został on zainstalowany na ponad milionie witryn w całym internecie, których liczba dziennych wyświetleń przekracza 4 miliardy.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK