21,8 mln Polaków z dostępem do bankowości online, 20 mln kart zbliżeniowych

Na koniec 2013 roku do bankowości internetowej dostęp miało ponad 21,8 miliona klientów indywidualnych, a aktywnie korzystało z niej ponad 12 milionów osób. Liczba kart z funkcją płatności zbliżeniowych w ciągu ostatniego roku wzrosła o 32 proc. i osiągnęła poziom 20 milionów sztuk - wynika z 13. edycji raportu NetB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich.

km
km
Udostępnij artykuł:
21,8 mln Polaków z dostępem do bankowości online, 20 mln kart zbliżeniowych
Shutterstock.com

W 2013 roku liczba klientów indywidualnych mających dostęp (ponad 21,8 mn) i aktywnie korzystających (ponad 12 mln) z bankowości online powiększyła się odpowiednio o 5,12 proc. i 9,19 proc.

grafika

W sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, grupa klientów mających dostęp do bankowości internetowej w 2013 roku wzrosła o 1,64 proc., a liczba aktywnych klientów spadła o 2,53 proc.

grafika

W ujęciu rocznym o 6,35 proc. wzrosła liczba kart debetowych, których na koniec 2013 roku było ponad 28,2 miliona sztuk. Nadal spada za to liczba kart kredytowych: na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy o 4,88 proc., do poziomu 6,13 miliona sztuk. ZBP szacuje także, że liczba kart zbliżeniowych osiągnęła poziom 20 milionów sztuk.

grafika
grafika

W 2013 roku rosły również liczba i wartość transakcji realizowanych kartami płatniczymi oraz za pośrednictwem systemu Elixir i Express Elixir.

grafika
grafika

W 2013 roku dokonano łącznie 1,3 miliona zastrzeżeń kart, czyli ok. 3600 sztuk dziennie. Wskaźniki pokazują, że rocznie ok. 3,7 proc. kart jest blokowana przez klientów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK