9,5 mld USD na reklamę na YouTube w 2015 r., ponad połowa w USA

W bieżącym roku reklamodawcy z całego świata przeznaczą na reklamę w serwisie YouTube 9,5 miliarda dolarów, czyli o 25 proc., więcej niż w roku ubiegłym - szacuje firma eMarketer.

km
km
Udostępnij artykuł:
9,5 mld USD na reklamę na YouTube w 2015 r., ponad połowa w USA
fot. Shutterstock.com

Według analityków eMarketera, ze wspomnianych 9,5 miliarda dolarów - po opłaceniu kosztów (traffic acquisition costs - TAC, content acquisition costs - CAC) - należącemu do Google serwisowi pozostanie 4,28 miliarda dolarów przychodu, co będzie oznaczało wzrost o 40,6 proc. w porównaniu z rokiem 2014 (3,04 mld USD).

Tylko w USA przychód z reklam YouTube ma w tym roku sięgnąć 2,22 miliarda dolarów, stanowiących 51,9 proc. globalnego przychodu z reklam serwisu.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska