94% firm w UE i 92% w Polsce ma dostęp do internetu

W styczniu 2007 roku 94% przedsiębiorstw w Unii Europejskiej (daneuwzględniają też Norwegię i Islandię) i 92% w Polsce miało dostępdo internetu, wynika z raportu opublikowanego przez Eurostat wponiedziałek. W analogicznym okresie ub. roku dostęp do internetumiało 92% europejskich firm.

isb-kk
isb-kk
Udostępnij artykuł:

Najpowszechniejszy dostęp do internetu mają firmy z Finlandii(99%) i Słowacji (98%). Ranking zamykają Rumunia (58%) i Bułgaria(75%). Dane obejmują firmy zatrudniające co najmniej 10 osób.

Szerokopasmowy dostęp do internetu miało w styczniu 77% firm zUE wobec 73% przed rokiem. Ten rodzaj dostępu jest najbardziejpopularny w Finlandii (91%) i Hiszpanii (90%). Polska z wynikiem53% (taki sam wskaźnik jak na Litwie) wyprzedza tylko Rumunię(31%).

Z raportu Eurostat wynika, że 46% polskich przedsiębiorstw zlecazewnętrznym firmom (outsourcing) przynajmniej częściowo działalnośćinformacyjno-komunikacyjną (ICT). To wynik nieco powyżej średniejeuropejskiej, która wynosi 44%.

Liderem w dziedzinie outsourcingu są Dania (76%) i Finlandia(70%). Tego typu rozwiązanie najmniej popularne jest na Węgrzech(20%), Litwie (21%) i Bułgarii (22%). W tej kategorii brakujejednak danych z 6 państw. W żadnej z kategorii nie ma też danych natemat przedsiębiorstw francuskich.

Własne strony www posiadało w styczniu br. 65% unijnychprzedsiębiorstw, podał Eurostat w tym samym raporcie. Polskaplasuje się tu poniżej średniej europejskiej - własne strony miałow styczniu tylko 53% przedsiębiorstw. Z danych wynika, że własnestrony mają najczęściej firmy ze Skandynawii (Szwecja - 85%, Dania- 84%, Finlandia - 81%). Zestawienie zamykają Bułgaria (31%) orazRumunia (24%).

isb-kk
Autor artykułu:
isb-kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały