Aflofarm po ugodzie sądowej zapłaci Mindshare za reklamy w telewizji sprzed 3 lat

Dom mediowy Mindshare Polska (należy do GroupM) zawarł ugodę mediacyjną z firmą farmaceutyczną Aflofarm Farmacja Polska, producent leków OTC i suplementów diety (należą do niej takie marki, jak Herbapect, Neosine, Desmoxan, Lipomal, Stymen). Pabianicka spółka zobowiązała się w niej do spłaty zaległości za zakupiony przez agencję czas reklamowy w telewizji jesienią 2015 roku.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Aflofarm po ugodzie sądowej zapłaci Mindshare za reklamy w telewizji sprzed 3 lat
fot. Shutterstock.com

Ugoda mediacyjna między Mindshare Polska a Aflofarmem została zawarta 18 kwietnia br. i potwierdzona dwa dni później przez Sąd Okręgowy w Łodzi. Dotyczyła zaległości, jakie marketer miał wobec agencji z listopada i grudnia 2015 roku.

Wtedy Mindshare zajmował się obsługą mediową Aflofarmu w telewizji - dla tego klienta planował i kupował czas reklamowy w stacjach tv. Współpracę rozpoczęto w 2012 roku, a jesienią 2014 roku Aflofarm bez przetargu przedłużył umowę z Mindshare na kolejny rok. Obowiązywała ona do końca 2015 roku. Wtedy pabianicka spółka ogłosiła przetarg na obsługę mediową i zdecydowała się na współpracę ze Starcomem (obecnie Publicis Media).

Jak informuje Mindshare Polska w sprawozdaniu finansowym za 2017 rok, władze agencji w ub.r. toczyły spór sądowy z Aflofarmem związany z tym, że producent nie zapłacił jej za czas reklamowy zakupiony w telewizjach w listopadzie i grudniu 2015 roku. Z informacji tych wynika, że zarząd Mindshare prowadził szereg rozmów zmierzających do mediacji i zawarcia ugody. Kilka posiedzeń mediacyjnych odbyło się też na początku br. W ich efekcie udało się w kwietniu br. zawrzeć ugodę mediacyjną.

Mindshare w sprawozdaniu nie podaje kwoty, jaką winien jest Aflofarm. Na podstawie analizy danych finansowych można jedynie przypuszczać, jakiego rzędu były to sumy.

W zestawieniu Mindshare'a pokazującym należności przeterminowane od jednostek pozostałych (niepowiązanych z agencją) w rubryce „należności przeterminowane powyżej 360 dni” widnieją kwoty: 15,74 mln zł netto i 25,57 mln zł brutto (uwzględniająca tzw. odpisy aktualizacyjne w kwocie 9,82 mln zł).

grafika

Spółka informuje również, że w związku z zawarciem ugody z Aflofarmem utworzyła dodatkową rezerwę w księgach za 2017 rok. W bilansie firmy kwota tzw. rezerw pozostałych wynosi 24,25 mln zł.

Cennikowo Aflofarm w listopadzie 2015 roku na reklamy telewizyjne wydał 113,4 mln zł (wg Nielsen Audience Measurement).

O szczegółowe informacje dotyczące zawartej ugody poprosiliśmy Jacka Furmana, prezesa Aflofarmu i Adriana Kaweckiego, prezesa Mindshare Polska. Nie przekazali odpowiedzi.

Biuro prasowe Aflofarmu odesłało nam wspólne stanowisko obu firm potwierdzające jedynie, że doszło do zawarcia ugody: „Między spółkami istniał spór co do rozliczenia pewnego okresu współpracy. Została w tej sprawie zawarta ugoda, która zakończyła ten spór. Nie podajemy informacji o wartości przedmiotu sporu i warunkach ugody” - napisano.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"