Aflofarm z największym wzrostem wydatków reklamowych, w dół USP Zdrowie i Procter & Gamble (TOP10)

Największy wzrost wydatków reklamowych zanotował w I kwartale br. Aflofarm, więcej wydały też firmy Kino Świat, Volkswagen Group Polska i Nestle Polska. Inwestycje w reklamę ograniczyli USP Zdrowie i Procter & Gamble DS Polska.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że niezmiennie największym reklamodawcą w mediach pozainternetowych jest firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. W omawianym okresie wydała ona 473,4 mln zł, o 34,7 proc. więcej niż rok wcześniej (to dane cennikowe bez rabatów). Była też marketerem, który procentowo najbardziej spośród dziesięciu czołowych reklamodawców zwiększył te nakłady.

Pozycję wicelidera wśród reklamodawców zajmuje dystrybutor filmowy, firma Kino Świat z wydatkami w kwocie 169,2 mln zł, o 16,1 proc. wyższymi niż rok wcześniej. Trzecia lokata przypadła z kolei Orange Polska. Ten operator komórkowy zwiększył wydatki zaledwie o 0,4 proc., do 140,1 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zmalaly-wydatki-reklamowe-w-telewizji-wzrosly-w-gazetach-radio-najbardziej-w-gore-dane-z-i-kwartalu-br ##

W I kwartale br. o 11,4 proc. więcej niż rok wcześniej wydał na reklamy pozainternetowe importer samochodów Volkswagen Group Polska - jego inwestycje wyniosły 93,8 mln zł. Niewiele mniej, bo 93,7 mln zł, wydał koncern spożywczy Nestle Polska. Wydatki reklamowe Lidl Polska wzrosły w skali roku o 6,5 proc., do 111,9 mln zł.

Obecność reklamową w mediach tradycyjnych wyraźnie ograniczyła w początkowych miesiącach tego roku firma farmaceutyczna USP Zdrowie - o 40 proc., do 83,1 mln zł. Mniej wydał też Procter & Gamble Polska - 94,5 mln zł (to spadek o 18,2 proc.).

Do czołówki największych reklamodawców pierwszego kwartału br. weszły dwie firmy - Unilever Polska i Olimp Laboratories. Wypadły z niej natomiast Ferrero Polska i L'Oreal Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu