Aflofarm liderem wydatków reklamowych. Natur Produkt Zdrovit i Eur-Net z największym wzrostem po I kwartale br.

W pierwszym kwartale br. najwyższy wzrost wydatków na reklamy w mediach względem tego samego okresu roku ub. zanotowały Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa. Wydatki lidera, czyli Aflofarm Farmacja Polska były porównywalne do tych sprzed roku. Mniej na promocję wydał koncern motoryzacyjny Volkswagen Group Polska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Aflofarm liderem wydatków reklamowych. Natur Produkt Zdrovit i Eur-Net z największym wzrostem po I kwartale br.
fot. Shutterstock.com

Media tradycyjne (bez internetu) zarobiły w I kwartale br. na reklamach blisko 7,1 mld zł. Było to 6,8 proc. więcej w porównaniu do I kwartału 2017 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).

Największym reklamodawcą pozostaje niezmiennie firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w kwocie 573,3 mln zł. Dynamika inwestycji w reklamę tej firmy mocno wyhamowała, bo tegoroczne wydatki są niemal porównywalne do tych sprzed roku.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje Lidl Polska, który zainwestował w mediach 168,2 mln zł, czyli 14,4 proc. więcej niż przed rokiem.

Trzecia lokata należy z kolei do Natur Produkt Zdrovit z wydatkami w wysokości 159,8 mln zł -  o 62,6 proc. większymi niż w I kwartale ub.r.

Spośród pozostałych z czołówki tych największych na polskim rynku znaczny wzrost nakładów na reklamę notuje również Euro-Net Warszawa. Ta firma zwiększyła je w skali roku o 50,3 proc. - z 65,6 do 98,6 mln zł.

O 24,4 proc. wzrosły rok do roku wydatki firmy Terg (do 125,2 mln zł) i o 23,5 proc. - wydatki firmy Metro Group (do 94,6 mln zł).

10,4 proc. więcej zarobiły media na reklamach USP Zdrowie (144,2 mln zł) i 9 proc. więcej na reklamach Orange Polska (89,7 mln zł). Z kolei Ferrero Polska zwiększyło inwestycje na promocje swoich marek o 2,3 proc. - z 98,9 do 101,2 mln zł.

Jedyną formą z grona 10 największych reklamodawców, która w porównaniu do I kwartału ub.r. zmniejszyła wydatki reklamowe jest Volkswagen Group Polska (importer samochodów Skoda, Audi, Volkswagen). Zredukowała je o 8,7 proc. - z 102,4 do 93,5 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style