Apple: 90-proc. wzrost zysku, do 3,1 mld dolarów

W swoim II kwartale fiskalnym roku 2010 firma Apple zanotowała 90-proc. wzrost zysku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zysk netto firmy w zakończonym 27 marca kwartale wyniósł 3,07 miliarda dolarów, w porównaniu do 1,62 miliarda dolarów dwanaście miesięcy wcześniej. Z kolei przychód zwiększył się w tym samym czasie o 49 proc., z 9,08 do 13,50 miliarda dolarów.

Tak dobre wyniki firmie z Cupertino udało się uzyskać przede wszystkim dzięki świetnej sprzedaży iPhone'ów. Apple sprzedał 8,75 miliona swoich smartfonów, czyli o 131 proc. więcej niż rok wcześniej.

O 33 proc. zwiększyła się także sprzedaż komputerów Mac, do 2,94 miliona sztuk. Za to o 1 proc., do 10,89 miliona, zmalała sprzedaż odtwarzaczy iPod.

"Jesteśmy podekscytowani informując o naszym najlepszym pozaświątecznym kwartałem w historii, zakończonym 49-proc. wzrostem przychodu i 90-proc. wzrostem zysku. Wprowadziliśmy na rynek nasz rewolucyjny nowy produkt iPad, którego użytkownicy pokochali. Na ten rok mamy przygotowanych jeszcze wiele więcej nadzwyczajnych produktów" - stwierdził Steve Jobs, dyrektor wykonawczy Apple.

Apple zakłada, że w trwającym obecnie kwartale przychód firmy wyniesie od 13,0 do 13,4 miliarda dolarów.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

"Dbamy o wodę" w gronie klientów 24/7Communication

"Dbamy o wodę" w gronie klientów 24/7Communication