Reklamy na głównej stronie App Store. „Pomogą deweloperom w rozwoju biznesu”

Apple zapowiedział, że w jego sklepie App Store na otwierającej stronie pojawią się reklamy. To rozszerzenie oferty reklamowej, która dotąd była dostępna w sekcji wyszukiwania. Według koncernu dodanie reklam na głównej stronie pomoże deweloperom aplikacji w szerszym dotarciu do odbiorców, i rozwoju ich biznesu.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

App Store, obok Google Play należy obecnie do dwóch największych platform internetowych pozwalających na zakup aplikacji przeznaczonych dla użytkowników urządzeń Apple, takich jak iPhone czy iPad.

Według danych Sensor Tower, w pierwszym kwartale 2022 r. z App Store ściągnięto 8,5 mld kopii programów i gier. Jednak pod względem wydatków na te aplikacje Apple pokonał po raz kolejny Google Play osiągając poziom 21,8 mld dol.

Reklamy na otwarcie

Do tej pory Apple prowadził dość oszczędną politykę dotyczącą reklam w App Store utrzymując, że nie zamierza naruszać prywatności i komfortu użytkowników zbyt intensywnym przekazem reklamowym.

Firma ograniczała się do wyświetlania reklam w sekcji wyszukiwania. Teraz jednak, według informacji potwierdzonych przez Apple, przekaz reklamowy pojawi się także w nowych miejscach – na stronie otwierającej, a także na poszczególnych stronach aplikacji.

Główna zakładka Today jest pierwszą rzeczą, która ładuje się w App Store i według firmy zawiera spersonalizowany wybór aplikacji do przeglądania przez użytkownika (pojawiła się w 2017 r. wraz ze znaczącym przeprojektowaniem App Store). Inne nowe miejsce, w którym pojawią się reklamy, znajdzie się w sekcji You Might Also Like na stronie produktu każdego programu lub usługi.

- Nowe reklamy pozwolą deweloperom promować aplikacje obok własnych treści Apple i są wyraźnie oznaczone. Mają one pomóc w rozwoju biznesu naszych partnerów – wyjaśnił Apple w komunikacie.

Zgodnie z  zapewnieniami, nowe sloty reklamowe będą przestrzegać polityki Apple w zakresie prywatności i przejrzystości, nie oferując spersonalizowanych reklam użytkownikom poniżej 18. roku życia, nigdy nie wykorzystując wrażliwych danych i unikając głębokiego targetowania. Firma nie zdradziła na razie, kiedy pojawią się nowe reklamy, ale według zapowiedzi Apple planuje rozpocząć ich testowanie „wkrótce”.

W zeszłym kwartale finansowym Apple przy wzroście przychodów sprzedażowych o 1,9 proc. do 82,96 mld dolarów zanotowało spadek zysku netto z 21,74 do 19,44 mld dolarów. Zmalały wpływy ze sprzedaży Maców, iPadów oraz sprzętu wearable i akcesoriów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały