Apple usuwa adblockera Been Choice, tłumaczy to względami bezpieczeństwa

Koncern Apple wycofał ze swojego sklepu internetowego aplikację do blokowania reklam Been Choice oraz kilka innych programów. Oficjalnym powodem jest to, że aplikacje zbierają zbyt wiele danych o użytkownikach i są zagrożeniem dla ich bezpieczeństwa.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Apple usuwa adblockera Been Choice, tłumaczy to względami bezpieczeństwa

Aplikacja Been Choice została niedawno wprowadzona do oferty sklepu AppStore. Wzbudziła sporo kontrowersji, bowiem jako pierwszy adblocker przeznaczony do systemu iOS 9 pozwala nie tylko na blokowanie reklam w przeglądarce Safari, lecz także w aplikacjach mobilnych, które do tej pory wydawały się odporne na działanie adblockerów.

Koncern Apple zdecydował jednak o tymczasowym wycofaniu Been Choice z oferty swojego sklepu. Przyczyną tej decyzji mają być względy bezpieczeństwa. Apple wyjaśnia, że zarówno Been Choice, jak i kilka innych programów usuniętych z AppStore instaluje w urządzeniach użytkowników certyfikaty, które pozwalają na zbieranie i przekazywanie na zewnątrz wielu poufnych danych związanych z ruchem sieciowym. W związku z tym możliwe jest przeprowadzenie ataków na użytkowników korzystających z Been Choice, na przykład przy użyciu metody „man-in-the-middle”.

- Jednym z naszych priorytetów jest zapewnienie użytkownikom bezpieczeństwa i prywatności ich danych - podkreślił w komunikacie Apple. - Dlatego usunęliśmy z naszej oferty programy, które zagrażają rozwiązaniom bezpieczeństwa opartym na protokole SSL. Współpracujemy blisko z twórcami usuniętych aplikacji i przywrócimy je do oferty AppStore w momencie, gdy przestaną zagrażać bezpieczeństwu użytkowników.

Choć oficjalnie przyczyną usunięcia Been Choice nie jest fakt blokowania przez ten program reklam wewnątrz aplikacji, to jednak wydaje się, że właśnie ten czynnik jest kluczowy. Może świadczyć o tym wpis na Twitterze pochodzący od producenta Been Choice, w którym zapewnia on, że usunie z aplikacji możliwość blokowania reklam w aplikacjach Facebooka, Google, Yahoo i Pinteresta i ma nadzieję na powrót do AppStore.

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA