Aston Martin wprowadza nowe logo i pozycjonowanie marki

Aston Martin przedstawia współczesną aktualizację swojego kultowego logo, czyli skrzydeł i zapowiada zmianę pozycjonowania marki. Zmiany są częścią nowej strategii kreatywnej i globalnej kampanii marketingowej mającej na celu przyciągnięcie młodszej, zamożnej klienteli na całym świecie.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Aston Martin wprowadza nowe logo i pozycjonowanie marki

Wprowadzane zmiany mają na celu wykorzystanie zainteresowania następnej generacji klientów Aston Martina, przy czym ponad 60 proc. obecnej sprzedaży to nowi klienci marki.

Strategiczne repozycjonowanie jest największą inwestycją w markę Aston Martin od ponad dekady, zarówno pod względem kreatywnej, jak i globalnej, płatnej kampanii medialnej, która ma ją wspierać.

W ostatnich latach kampanie marketingowe były prowadzone lokalnie i skoncentrowane na produkcie. Chociaż będzie to kontynuowane, ta nadrzędna kampania marki będzie również aktywowana globalnie w kanałach własnych oraz płatnych, m.in. w Wall Street Journal i Financial Times.

Obecna zmiana logo jest pierwszą znaczącą jego aktualizacją od 2003 roku i dopiero ósmą w 109-letniej historii Aston Martin.

grafika

Nowe pozycjonowanie marki będzie zawarte w haśle: "Intensity. Driven", które zajmie miejsce dotychczasowego hasła „Piękne jest”.

Oprócz nowej wizualnej i werbalnej ekspresji, przeprojektowanie obejmuje współczesną aktualizację kultowych skrzydeł, stworzonych przez funkcję projektową producenta we współpracy z brytyjskim dyrektorem artystycznym i projektantem graficznym Peterem Saville.

Producent samochodów współpracował z konsultantami ds. planowania Landor & Fitch nad strategicznym repozycjonowaniem oraz z wiodącą agencją kreatywną Superunion nad nową kreatywną ekspresją marki. Obie agencje mają siedzibę w Londynie.

W fizycznej formie nowy projekt skrzydeł jest wykonywany ręcznie przez rzemieślników i po raz pierwszy zostanie zastosowany w nowej generacji samochodów sportowych Aston Martina.

Z okazji premiery Aston Martin opublikował zakulisowe zdjęcia unikalnego procesu jubilerskiego w studiu Vaughtons w Birmingham, 203-letniej firmie złotniczej znanej z tworzenia Pucharu Związku Piłki Nożnej i medali na Igrzyska Olimpijskie w Londynie w 1908 roku.

W ten weekend zespół wyścigowy Aston Martin Aramco Cognizant Formuły 1 zaprezentuje nowe skrzydła w barwach na Grand Prix Francji. - Rozpoczęcie nowej kampanii marki oznacza kolejny etap ewolucji marki Aston Martin -  mówi Renato Bisignani, szef globalnego marketingu i komunikacji w Aston Martin.- Zachowując elegancję i wyrafinowanie, za które nasza marka i produkty są szanowane na całym świecie, ten emocjonalnie kierowany kreatywny kierunek wybiera odważniejsze, bardziej wyraziste i bardziej intensywne cechy, które zawsze podkreślały Aston Martina – dodaje Bisignani.
 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska