Będzie nadzwyczajna kontrola sprzedaży “Wprost”

Zarząd Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przychylił się do wniosków wydawców “Polityki” i “Newsweeka” o nadzwyczajny audyt rozpowszechniania tygodnika “Wprost” w 2010.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Jak informuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Iwona Szczęsna, dyrektora biura ZKDP, nadzwyczajna kontrola we “Wprost” odbędzie się w lutym br. Jej celem jest sprawdzenie, czy wydawca pisma zgodnie z prawdą przedstawia dane o rozpowszechnianiu tytułu w deklaracjach wysyłanych do ZKDP.

“Polityka” Spółdzielnia Pracy oraz Ringier Axel Springer Polska wystąpiły z wnioskami o audyt nadzwyczajny, bo zauważyły, że w deklaracjach “Wprost” za 2010 rok, w rubryce “Inne płatne formy rozpowszechniania” (do której powinny trafić egz. rozpowszechnione nieodpłatnie, czyli np. dodane przy zakupie innego towaru, rozdane w środkach komunikacji, hotelach, restauracjach itp. oraz sprzedane na podstawie umów barterowych) widnieje zero. A według informacji posiadanych przez te firmy, taka forma rozpowszechniania “Wprost” w ub.r. miała miejsce, tytuł dołączany był np. przy zakupie innych produktów (więcej na ten temat).

Oba wydawnictwa odwołały się też do sytuacji z 2009 roku, gdy “Wprost” należał jeszcze do rodziny Królów (obecnie jego właścicielem jest Platforma Mediowa Point Group). Wtedy również wydawca pisma wykazywał zero w tych rubrykach. Jednak po standardowym audycie przeprowadzonym przez ZKDP okazało się, że egzemplarze, które AWR “Wprost” powinien wpisać wtedy w rubryce “Inne płatne formy rozpowszechniania”, wykazywał w rubryce “sprzedaż egzemplarzowa” (jest zaliczana potem do “sprzedaży ogółem”) zawyżając jej wartość o 10 - 19 tys. egz. w zależności od miesiąca. Po audycie deklaracje tygodnika skorygowano.

- Na razie nie wpłynęło do nas żadne oficjalne zawiadomienie z ZKDP, dlatego nie będziemy komentować decyzji, których nie otrzymaliśmy - powiedziała pytana przez nas o komentarz Anna Pawłowska-Pojawa, PR manager AWR “Wprost”. Wcześniej zapewniła ona nas, że deklaracje o nakładzie i sprzedaży tygodnika wydawca przygotowuje w oparciu o obowiązujący regulamin i udokumentowane wyniki sprzedaży.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu