Centra handlowe w kampanii będą promować noszenie maseczek

Polska Rada Centrów Handlowych rusza z kampanią pod hasłem "Bezpieczna witryna - bierz przykład z manekina". Ma ona zachęcić klientów galerii oraz całe społeczeństwo do solidarnego noszenia maseczek i zachowania zasad sanitarnych, aby zapobiec kolejnej fali pandemii

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Centra handlowe w kampanii będą promować noszenie maseczek

PRCH zaproponowała wszystkim właścicielom, wynajmującym, zarządzającym i najemcom podjęcie wspólnej akcji pod hasłem: "Bezpieczna witryna - bierz przykład z manekina". Jej celem jest walka z coraz powszechniejszym lekceważeniem przestrzegania zasad sanitarnych i istniejącego zagrożenia kolejną falą pandemii oraz wprowadzeniem obostrzeń.Akcję poparł minister zdrowia, Adam Niedzielski obejmując ją honorowym patronatem.

Promocja noszenia maseczek i zachowania dystansu

Akcja ma promować noszenie masek przez klientów w centrach handlowych i w przestrzeni publicznej oraz ponownie wzmocnić informacje o zasadach sanitarnych zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa Covid-19.

PRCH podaje, że powodem podjęcia wspólnych działań jest wyraźne zmniejszenie liczby osób używających masek na terenach obiektów handlowych, w środkach transportu publicznego i innych publicznych miejscach. Jest to kolejne działanie podjęte przez branżę w celu przeciwdziałania pandemii i jej konsekwencjom.

Przystępujące do kampanii centra mają ubrać swoje manekiny w maseczki ze znaczkami z hasłami akcji. PRCH zachęca również do noszenia ich przez pracowników centrów na swoich maseczkach i ubraniach, zamieszczania plakatów z hasłem akcji i innych materiałów w przestrzeni obiektów handlowych.

- Przed nami powrót do szkół, intensyfikacja zakupów, zwiększenie aktywności. Dzisiaj niewiele może zrobić każdy samodzielnie, jednak jeśli razem wszyscy dostosujemy się do prostych zasad sanitarnych, to zwiększymy szansę na powstrzymanie fali pandemii, zmniejszenie liczby zachorowań. Obserwuję ludzi w różnych miejscach, także poza centrami. Niektórzy zapomnieli o zagrożeniu, może nie uświadamiają sobie niebezpieczeństwa. Jednak ono istnieje, jest bardzo realne. Wiemy, że zagraża nam kolejna fala pandemii, podobnie jak innym krajom. Powinniśmy może trochę inaczej spojrzeć na to, ile każdy z nas może zrobić dla siebie i innych. Możemy zadbać o to, aby chronić zdrowie poprzez założenie maski, trzymanie dystansu, dezynfekcję, zwykłą ostrożność. To obok szczepień jedyne pewne środki zapobiegawcze. Centra są bezpieczne, zachowują wszelkie możliwe środki ostrożności i nieustannie przypominają o zasadach bezpieczeństwa. Jednak bez zastosowania się do nich ludzi w galeriach, nasza skuteczność jest ograniczona. Prosimy klientów, społeczeństwo o wspólne działanie, o jeszcze jeden wysiłek i solidarność. Widzimy naokoło tyle komunikatów, że stają się dla niektórych jakby przezroczyste. Dlatego stworzyliśmy jeden wspólny symboliczny znaczek, apelując do każdego, komu leży na sercu dobro swoje i innych. Zachęcamy do założenia maski każdą osobę wchodzącą do publicznej strefy. Zapraszamy do udziału całą branżę, solidarnie mówiąc jednym głosem, że nie chcemy dopuścić do rozwoju pandemii i kolejnego lockdownu - powiedział Jan Dębski, prezes PRCH.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/52-proc-polakow-obawia-sie-czwarta-fala-covid-19,7170129550165633a ##

Centra handlowe wcześniej odpowiedziały na apel PRCH o włączenie się do promocji sczepień i promocję organizowanie tymczasowych punktów szczepień w obiektach. Od czerwca powstało około 40 punktów w całej Polsce. Ponad 100 centrów promuje szczepienia w swoich obiektach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję