Dwie trzecie polskich internautów stosuje suplementy diety

Ponad dwie trzecie polskich internautów stosuje suplementy diety, z czego 85 proc. pragnie polepszyć w ten sposób swoje zdrowie lub urodę - wynika z raportu IRCenter.

km
km
Udostępnij artykuł:
Dwie trzecie polskich internautów stosuje suplementy diety
Shutterstock.com

Po suplementy diety częściej sięgają kobiety: 77 proc. z nich deklaruje korzystanie z tego typu środków. Wśród mężczyzn odsetek ten również jest wysoki i wynosi 60 proc.

Suplementy cieszą się największą popularnością w najmłodszej grupie (88 proc. osób poniżej 24. roku życia deklaruje ich stosowanie) oraz wśród najstarszych respondentów (84 proc. osób w wieku powyżej 65 lat).

grafika

Do najczęściej wybieranych suplementów należą te, które przyczyniają się do ogólnego wzmacniania organizmu (50 proc.). Użytkownicy wymieniają tu przede wszystkim witaminy, tran, magnez i potas.

grafika

Co czwarty internauta za pomocą suplementów stara się wyleczyć z konkretnych dolegliwości (np. nadwaga, stres). Do popularnych należą preparaty wzmacniające włosy i paznokcie (22 proc.) oraz wspomagające odchudzanie (20 proc.). Jest też grupa osób (4 proc.), która stosuje suplementy, chociaż nie potrafi podać przyczyny, dla której to robi.

grafika

Wśród najpopularniejszych środków wzmacniających odporność respondenci wymieniali preparaty Centrum, Rutinoscorbin, Plusz, Rutinacea oraz Bodymax. W pierwszej dziesiątce najczęstszych odpowiedzi pojawiły się również tran, magnez oraz potas, jednak bez wskazywania konkretnych marek, wyłącznie jako kategorie. W takich przypadkach dodatkowych informacji dostarczyła analiza marketingowa oparta na wyszukiwaniach hasła w Google oraz pasywnym pomiarze zachowań użytkowników w mediach społecznościowych. O ile w badaniu panelowym internauci częściej od podawania marki podawali ogólną kategorię produktu, w wynikach wyszukiwania okazało się, że np. kategoria tranu ma wyraźnego lidera. Jest nią marka Mollers, która zdecydowanie dominowała w zapytaniach Google w ciągu ostatniego roku. Popularne było także poszukiwanie tranu "dla dzieci", "w kapsułkach" oraz "z rekina".

grafika

Raport IRCenter "Suplementy diety” opiera się na wynikach badania panelowego (kwiecień 2015 r., CAWI, reprezentatywna próba polskich internautów n=474), Google Search (kwiecień 2014 – marzec 2015) oraz monitoringu internetu (kwiecień 2014 – marzec 2015).

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję