„Fakt” na czele sprzedaży kioskowej. „Rzeczpospolita” z dużym spadkiem

W listopadzie ub.r. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach pozostał „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki (najwięcej straciła „Rzeczpospolita”), a jako jedyny wzrost osiągnął „Parkiet”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety - w listopadzie 2013 roku wyniosła 331 224 egz. W porównaniu do listopada 2012 roku zmniejszyła się o 3,44 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,83 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 154 478 egz., notując spadek o 4,92 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 15,39 proc. i wyniosła 129 758 egz.

W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,47 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (to największy udział wśród wszystkich tytułów w zestawieniu), z kolei w przypadku „Gazety Wyborczej” ten udział wyniósł 68,16 proc.

Siódme miejsce zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media). W listopadzie ub.r. dziennik ten notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 10 206 egz. „Rz” w tej kategorii zanotowała największy spadek w rankingu, wynoszący 33,78 proc.

Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 16,25 proc. jej sprzedaży ogółem (to najmniejszy udział wśród wszystkich tytułów w zestawieniu). Z drugiej strony „Rz” mogła się pochwalić największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 69,98 proc.

Natomiast jako jedyna gazeta wzrost w tym ujęciu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communications „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż kioskowa zwiększyła się bowiem o 0,82 proc. do 1 711 egz.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style