Firmy IT stawiają na internet rzeczy. Rośnie segment tzw. elektroniki noszonej

Internet rzeczy będzie w najbliższych latach najszybciej rosnącym segmentem rynku – oceniają przedstawiciele Intela. Liczba nowych urządzeń w sieci będzie się lawinowo zwiększać: oprócz komputerów, smartfonów i tabletów rozwijać się będą takie kategorie, jak samochody, roboty przemysłowe czy wearables, czyli tzw. elektronika noszona. Rozbudowująca się sieć to duże wyzwanie dla firm IT.

Newseria / pr
Newseria / pr
Udostępnij artykuł:

– Wierzymy, że internet rzeczy jest segmentem rynku, który będzie rozwijał się najbardziej dynamicznie w ciągu najbliższych kilku lat – podkreśla Krzysztof Jonak, dyrektor firmy Intel na Europę Środkowo-Wschodnią. – Bazując na danych firm analitycznych, do 2020 roku będziemy mieli około 50 mld różnego rodzaju podłączonych urządzeń na świecie.

Analitycy McKinsey Global Institute szacują, że internet rzeczy może mieć ekonomiczny wpływ rzędu 2,7-6,2 bln dolarów rocznie do 2025 roku. Obejmuje to wszystkie urządzenia, które gromadzą dane, przetwarzają je oraz dzielą się nimi z innymi urządzeniami: zarówno tablety, jak i inteligentne zegarki (smartwatch), urządzenia AGD, a nawet artykuły oświetleniowe.

– Mówimy o urządzeniach, takich jak samochody, roboty przemysłowe, wearables. Te wszystkie urządzenia mają ze sobą rozmawiać. Musimy zagwarantować, że pomiędzy tymi urządzeniami będzie wspólny, jednolity język komunikacji. Z drugiej strony generują one ogromne ilości danych, które muszą być przetwarzane – mówi Krzysztof Jonak.To oznacza potrzebę bardzo szybkiego rozwoju rozwiązań serwerowych, a co za tym idzie Data Center, przeznaczonych do przechowywania serwerów oraz infrastruktury sieciowej.

Jak zapewnia Jonak, Intel wiele uwagi poświęca nowej kategorii, jaką są tzw. wearables, czyli elektronika noszona.

– Niedawno pojawiły się na rynku wprowadzone przez firmę SMS słuchawki douszne dla sportowców, które jednocześnie mierzą tętno bez potrzeby podłączania żadnego dodatkowego urządzenia czy zasilania. To jest bardzo ciekawy kierunek, wierzymy, że będzie bardzo szybko się rozwijał – podkreśla dyrektor Intela.

Na początku września Intel zaprezentował bransoletkę MICA, zaprojektowaną przez firmę Opening Ceremony. Urządzenie będzie nie tylko zdobić, lecz także umożliwi m.in. odbieranie wiadomości tekstowych czy przypomnień z kalendarza.

Poza nowymi segmentami rynku Intel rozwija się w tradycyjnych obszarach. Celem na ten rok jest sprzedaż 40 mln tabletów opartych na układach mobilnych Intela. Jak podkreśla Jonak, z danych za II kwartał wynika, że koncern jest drugim dostawcą procesorów do tabletów.

III kwartał był dla firmy rekordowy. Globalne przychody wyniosły 14,6 mld dolarów, ponad 1 mld więcej niż przed rokiem, a zysk operacyjny sięgnął 4,5 mld dolarów i był o jedną trzecią wyższy niż w III kwartale 2013 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały