„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży dzienników regionalnych. Wszystkie tytuły w dół

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych w pierwszym kwartale 2023 roku najchętniej kupowana była „Gazeta Pomorska”, a na czele e-wydań znalazła się „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży dzienników regionalnych. Wszystkie tytuły w dół
Okładka „Gazety Pomorskiej”

W pierwszym kwartale 2023 roku średnia sprzedaż wydania „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) wyniosła 13 157 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 16,76 proc.

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 8 812 egz. zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Sprzedaż tytułu zmalała o 19,85 proc.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 8 409 egz., po spadku o 41,86 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gazeta-wyborcza-z-najwiekszym-spadkiem-sprzedazy-w-i-kwartale-2023-roku,7169655908149377a ##

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają również wydawanie przez Polska Press Grupę tytuły „Polska Metropolia Warszawska” (6 544 egz.; wzrost o 41,86 proc. - największy w zestawieniu; awans z miejsca 15.) oraz „Express Ilustrowany” (6 284 egz.; - 19,52 proc.; spadek z pozycji czwartej).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 15 proc.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet regionalnych i lokalnych w pierwszym kwartale 2023 roku wyniosła 119 071 egz. Była o 15,37 proc. niższa niż w pierwszym kwartale 2022 roku.

grafika

„Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są następujące gazety: „Polska Metropolia Warszawska” (3 127 egz.), „Nowiny” (1 289 egz.) i „Gazeta Krakowska” (1 204 egz.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/lidl-biedronka-gazety-magazyny-koniec-prasa-kioski,7169665002088065a ##

Na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania znajduje się „Polska Metropolia Warszawska” - 47,78 proc., a następnie: „Kurier Lubelski” - 35,40 proc. i „Gazeta Krakowska” - 23,89 proc.

grafika

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej