„Gazeta Pomorska” nowym liderem sprzedaży dzienników regionalnych

W kwietniu br. liderem nowym średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych została „Gazeta Pomorska”, która wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. Jedyny wzrost sprzedaży zanotowało „Echo Dnia”, z kolei najwięcej stracił „Dziennik Łódzki”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Pomorska” nowym liderem sprzedaży dzienników regionalnych

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) w kwietniu 2014 roku wyniosła 45 981 egz., czyli o 8,04 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W kwietniu 2013 roku tytuł ten był drugi.

Z kolei na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polskapresse), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym odcinku czasu zmniejszył się o 11,64 proc. do 45 664 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w kwietniu 2014 roku wyniosła 33 107 egz., po spadku o 9,20 proc.

Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł dziennik „Echo Dnia” (Media Regionalne), który awansował z miejsca dziesiątego na ósme. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zwiększyła się bowiem o 3,81 proc. i wyniosła 23 306 egz.

Z kolei największy spadek zanotował „Dziennik Łódzki” (Polskapresse), który w rankingu zajął miejsce ósme. Średni wynik tej gazety zmalał o 16,37 proc. i ostatecznie wyniósł 25 785 egz.

 

W kwietniu 2014 roku w porównaniu do marca 2014 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem - o 11,76 proc. - pochwalić się mogło „Echo Dnia”.

Z kolei najwięcej stracił „Dziennik Wschodni” - było to 3,90 proc. Od maja br. jego wydawcą jest spółka Corner Media, która  kupiła go od Mediów Regionalnych (więcej na ten temat).

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady