Grupa IMS: wpływy 38 proc. w dół, 3 mln zł zysku netto, 5 mln zł od PFR

W ub.r. grupa kapitałowa IMS, zajmująca się marketingiem sensorycznym, zanotowała spadek przychodów o 38,1 proc. do 36,78 mln zł oraz zysku netto z 9,36 do 3,16 mln zł. Liczba lokalizacji obsługiwanych przez firmę w modelu abonamentowym na koniec ub.r. wynosiła 20 236, a w br. wzrosła o 460.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Grupa IMS: wpływy 38 proc. w dół, 3 mln zł zysku netto, 5 mln zł od PFR

Najmocniej zmniejszyły się wyniki grupy IMS z usług reklamowych audio i wideo. Przychody zmalały z 19,88 do 7,71 mln zł, a zysk - z 14,02 do 4,52 mln zł.

W połowie ub.r. firma sprzedała 73 proc. udziałów spółki IMS events. Przychody z eventów skurczyły się z 3,29 mln zł do 186 tys. zł.

- Miniony rok upłynął pod znakiem kryzysu związanego z pandemią koronawirusa oraz wprowadzanymi obostrzeniami prowadzenia działalności gospodarczej - przyznał Michał Kornacki, prezes IMS, w liście do akcjonariuszy.

- Największe spadki przychodów odnotowaliśmy w przypadku usług reklamowych oraz eventowych. W przypadku tego ostatniego segmentu, prognozując jego bardzo słabe perspektywy na przyszłość, zdecydowaliśmy się na jego zbycie w połowie 2020 roku. W przypadku usług reklamowych obserwujemy ich powolne odbudowywanie się - opisał.

grafika

Wpływy firmy z systemów digital signage zmalały z 4,6 do 2,51 mln zł, a zysk - z 1,8 mln zł do 563 tys. zł.

Najmniej pogorszyły się wyniki z abonamentów audio/wideo i aroma. - W tym kryzysowym roku udało nam się nie tylko utrzymać, ale powiększyć bazę lokalizacji abonamentowych do 20 236 sztuk. Uważamy to za dobry prognostyk na przyszłość, tym bardziej, że pierwsze cztery miesiące 2021 r. były udane i powiększyliśmy liczbę lokalizacji audio, wideo i aroma o blisko 460, czyli więcej niż w całym 2020 roku - poinformował prezes IMS.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ims-chce-przejac-audio-marketing,7170354459322497a ##

grafika

Koszty 35 proc. w dół, 5 mln zł od PFR

W ub.r. wydatki operacyjne grupy IMS wyniosły 31,87 mln zł, po spadku o 34,7 proc. Nakłady na usługi obce poszły w dół z 23,6 do 14,49 mln zł, na wynagrodzenia - z 9,04 do 5,62 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 5,43 do 3,28 mln zł.

Zysk operacyjny zmalał z 11,87 do 4,61 mln zł, a zysk netto - z 9,36 do 3,03 mln zł.

- Korzystamy z różnych narzędzi pomocowych oferowanych w ramach tzw. tarcz antykryzysowych, czego przykładem jest pozyskanie w maju 2020 r. i w lutym 2021 r. przez trzy spółki Grupy IMS łącznie blisko 5 mln zł w ramach dwóch tarcz finansowych PFR - stwierdził Michał Kornacki.

grafika

W środę na koniec sesji za akcję IMS płacono 3,08 zł, co dawało kapitalizację wynoszącą 96,8 mln zł. Największymi akcjonariuszami spółki są wiceprezes Dariusz Lichacz (19,69 proc.) i Michał Kornacki (19,01 proc.).

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek