„Grzech Fatmagül” miał o 280 tys. mniej widzów, niż „Tysiąc i jedna noc”. 3,5 mln zł z reklam

Turecki serial „Grzech Fatmagül” wiosną br. oglądało średnio 858 tys. widzów, o 280 tys. osób mniej niż pokazywaną wcześniej w tym paśmie „Tysiąc i jedną noc”. TVP1 w czasie emisji produkcji była liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 3,46 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Grzech Fatmagül” miał o 280 tys. mniej widzów, niż „Tysiąc i jedna noc”. 3,5 mln zł z reklam

Jedynka „Grzech Fatmagül” pokazywała od poniedziałku do piątku o godz. 14.00, w okresie od 20 kwietnia do 10 czerwca br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że pierwsze 34 odcinki serialu, pokazane przed wakacyjną przerwą, śledziło średnio 858 tys. osób. Przełożyło się to na 16,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Serial dużo słabiej wypadł w grupie komercyjnej 16-49, gdzie jego udział wyniósł 6,65 proc.

Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 16 maja br. Obejrzało go 1 mln widzów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/udany-tydzien-tvp1-polsat-w-dol-mecz-polska-holandia-wsrod-hitow-tygodnia ##

Trzy topowe odcinki telenoweli

Dla porównania, pokazywany w tym samym paśmie inny turecki serial „Tysiąc i jedna noc” (w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 19 kwietnia 2016 roku) gromadził przed telewizorami 1,14 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 18,33 proc. i 8,53 proc. udziału. Oznacza to, że „Grzech Fatmagül” w tym paśmie stracił około 280 tys. widzów.

TVP1 w czasie emisji tureckiej produkcji znalazła się na czele rynku telewizyjnego. Wiceliderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” był TVN, emitujący w tym czasie powtórki „Ukrytej prawdy”, co przełożyło się na 9,37 proc. udziału. Trzeci był Polsat (powtórki „Pierwszej miłości”; 8,05 proc.), a czwarta - TVP2 (gł. powtórki „Na sygnale” i „Rodzinki.pl”; tylko 3,07 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był Polsat, a dalej uplasowały się: TVN, Jedynka i Dwójka.

Oglądalność produkcji na tle konkurencji

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków tureckiego serialu wyniosły 3,46 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Fabuła „Grzechu Fatmagül” opowiada o losach młodej Fatmagül, która planuje ślub z Mustafą, miejscowym rybakiem. Te plany krzyżuje tragiczne wydarzenie, które na zawsze odmienia jej życie. W obsadzie serialu znaleźli się m.in. Akyurek Engin, Celik Forat, Saat Beren, Dermancioglu Esra, Gulsoy Bugra, Tasaner Kaan i Ozturk Engin.

„Grzech Fatmagül” to kolejny po hitowym „Wspaniałym stuleciu” turecki serial emitowany na antenach Telewizji Polskiej. Obecnie Jedynka pokazuje spin-off „Wspaniałego stulecia” pod tytułem „Wspaniałe stulecie: Kösem” oraz tytuł „Rozdarte serca”, a Dwójka - „Tylko z Tobą” .

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje