Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Największe marki w Polsce zaplanowały w listopadzie ofensywę na TikToku. Choć pod względem zaangażowania nie udało im się przegonić mediów, w rankingach pod względem łącznej liczby wyświetleń kilka marek zdecydowanie wzmocniło swoją pozycję - wynika z najnowszych danych Sotrendera.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana
McDonald's w czołówce liczby wyświetleń na TikToku

Jak pokazują dane Sotrendera, po raz pierwszy od kilku miesięcy nastąpiła znaczna zmiana w zestawieniu treści o największej liczbie wyświetleń na TikToku.

Podczas gdy niemal zawsze królowały w nim materiały wideo publikowane przez profile mediów (np. Goniec, Fakt czy Super Express), w listopadzie wszystkie 6 postów z największą liczbą wyświetleń opublikowały marki.

Tiktokiem z największą liczbą wyświetleń był, dość niespodziewanie, materiał wideo na profilu Reserved z influencerką Ciao Basią, który został odtworzony ponad 24 miliony razy.

Na drugim miejscu znalazło się wideo od marki Skoda, promujące nowy elektryczny model – Skoda Enyaq i jego test w ekstremalnych zimowych warunkach. W TOP6 nie zabrakło również kreacji od Kauflanda, McDonald’s i Lidla.

Wzmożona aktywność marek na TikToku
Wzmożona aktywność marek na TikToku © Licencjodawca

Pod względem łącznej liczby wyświetleń największy wzrost, o ponad 50 milionów odtworzeń, odnotowano na profilu Media Expert. O 30 milionów więcej odtworzeń widać również na profilu wspomnianego już Kauflanda oraz Reserved.

Lidl Polska z największą liczbą odtworzeń
Lidl Polska z największą liczbą odtworzeń © Licencjodawca

Wiele marek mediowych zanotowało z kolei spore spadki, nawet o 20-30 milionów, w łącznej liczbie wyświetleń na swoich profilach (np. Goniec, Wydarzenia 24 czy Polsat).

Drwal w restauracjach i na TikToku

Jak co roku w listopadzie trwał szał na Kanapkę Drwala w McDonald’s. W tym roku jego premiera miała miejsce w jednym z poznańskich lokali McDonald’s.

Wśród 6 tiktoków z największą liczbą wyświetleń w minionym miesiącu dwa dotyczyły właśnie zbliżającej się premiery Drwala w Poznaniu, osiągając po ponad 14 milionów odtworzeń każdy.

Treści na profilu McDonald’s zostały wyświetlone ponad 73 miliony razy i jest to o 25 milionów więcej niż w październiku.

Na profilu McDonald’s Polska pojawiło się również 18 tys. nowych obserwujących, co zwiastuje rychłe osiągnięcie 900 tys. followersów.

Natflix największy
Natflix największy © Licencjodawca

W listopadzie największym profilem na TikToku był profil Netflixa, z liczbą 2 mln widzów. Tuż za nim znalazł się profil laczynaspilka (1,8 mln). Podium zamyka profil domgenzie z liczbą 1,6 mln użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów