Havas Media dużo bardziej zyskowna

Agencja Havas Media w 2023 roku przy wzroście przychodów o 4,1 proc. osiągnęła zarobiła na czysto 8,14 mln zł, ponad dwa razy więcej niż przed rokiem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Havas Media dużo bardziej zyskowna

Wpływy Havas Media w 2023 roku sięgnęły 332,78 mln zł, co wobec 319,75 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 4,1 proc. Przychody krajowe poszły w górę z 293,78 do 310,43 mln zł, zaś te z zagranicy zmalały z 25,96 do 22,35 mln zł. Ponadto pozostałe wpływy operacyjne wzrosły z 9,28 do 9,95 mln zł.

Wpływy w ramach koncernu Vivendi poszły w dół z 54,61 do 28,3 mln zł, z czego te od Canal+ Polska - z 35,78 do 27,08 mln zł, od Havas Media Group Spain - z 9,57 mln do 206,3 tys. zł, a od Arena Media Communications - z 8,03 mln zł do zera.

Działalność operacyjna agencji kosztowała w 2023 roku 325,06 mln zł, o 2 proc. więcej niż przed rokiem, z czego wydatki na usługi obce poszły w górę z 300,73 do 307,4 mln zł. Koszty wynagrodzeń zmalały z 13,21 do 13,01 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych zwiększyły się z 2,99 do 2,92 mln zł. Agencja zatrudniała w ub.r. średnio 77 pracowników, tyle samo co przed rokiem.

Z kolei pozostałe koszty operacyjne poszły w górę z 5,18 do 7,19 mln zł, a koszty finansowe - z 33,2 do 303,5 tys. zł.

Zysk sprzedażowy brutto Havas Media podskoczył z 1,17 do 7,72 mln zł, zysk operacyjny - z 5,27 do 10,48 mln zł, a zysk netto - z 3,54 do 8,14 mln zł.

Z zeszłorocznego zysku netto 2 mln zł przeznaczono na dywidendę (zostanie wypłacona do końca listopada br.), a 6,14 mln zł na kapitał zapasowy.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej