HP: przychód i zysk w górę, prognoza w dół

Hewlett-Packard zaprezentował wyniki finansowe za swój ostatni kwartał.

km
km
Udostępnij artykuł:

W zakończonym 31 stycznia tego roku I kwartale finansowym przychód HP wyniósł 32,3 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego (31,2 mld USD).

W tym samym czasie zysk netto firmy zwiększył się o 16 proc., z 2,3 do 2,6 miliarda dolarów.

Na obu kontynentach amerykańskich HP odnotował wzrost przychodu o 6 proc. (do 14,4 mld USD), a w regionie Azji i Pacyfiku o 7 proc. (do 5,8 mld USD). W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki przychód wyniósł 12,1 mld USD - mniej więcej tyle samo co rok wcześniej.

65 proc. całkowitego przychodu firmy pochodziło w poprzednim kwartale spoza USA, w tym 11 proc. z krajów BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny), w których łączny przychód wzrósł o 11 proc.

HP przedstawił również prognozę na swój II kwartał finansowy roku 2011, w której zakłada, że przychód wyniesie od 31,4 do 31,6 miliarda dolarów. Jednocześnie firma zrewidowała w dół swoje przewidywania odnośnie przychodu w całym finansowym roku, ze 132-133,5 do 130-131,5 miliarda dolarów.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji