IDC: sprzedaż pecetów w 2013 r. 10 proc. w dół, Lenovo liderem

W IV kwartale 2013 roku globalna sprzedaż komputerów zmalała rok do roku o 5,6 proc. Cały miniony rok zakończył się dla rynku 10-proc. spadkiem - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:

W ostatnich trzech miesiącach 2013 roku na całym świecie sprzedano 82,2 miliona komputerów, o 5,6 proc. mniej niż rok wcześniej (87 mln), wobec prognozowanego przez IDC spadku o 6 proc. To już siódmy z rzędu kwartalny spadek sprzedaży komputerów.

Pozycję największego globalnego dostawcy pecetów utrzymało w IV kwartale Lenovo, które sprzedało 15,3 miliona urządzeń, notując wzrost o 9 proc. rok do roku i 18,6 proc. udziału w rynku.

Druga w rankingu firma HP sprzedała 13,8 miliona komputerów (spadek o 8,5 proc. w skali roku), co dało jej 16,8 proc. rynkowego udziału. Trzeci Dell zanotował wzrost o 5,8 proc., sprzedając 10 milionów urządzeń (12,2 proc. udziału w rynku). Pierwszą piątkę uzupełniły firmy Acer (6,7 proc. udziału) i Asus (6,1 proc.), które zanotowały wyraźne spadki sprzedaży rok do roku - odpowiednio o 21,4 proc. i 11,1 proc.

grafika

W całym 2013 roku na świecie sprzedano 314,6 miliona komputerów - o 10 proc. mniej niż w 2012 roku (349,4 mln). Wśród producentów kolejność była identyczna jak w samym IV kwartale, ale wzrost sprzedaży odnotowało tylko liderujące Lenovo.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]