IDC: w II kw. sprzedaż pecetów w dół o 1,7 proc., Lenovo przed HP

W II kwartale br. na całym świecie sprzedano 74,4 miliona komputerów, o 1,7 proc. mniej niż rok wcześniej (75,7 mln) - wynika z danych firmy badawczej IDC, która prognozowała znacznie większy spadek (o 7,1 proc.).

km
km
Udostępnij artykuł:
IDC: w II kw. sprzedaż pecetów w dół o 1,7 proc., Lenovo przed HP

Pozycję największego globalnego dostawcy pecetów utrzymało w II kwartale Lenovo, które sprzedało 14,6 miliona urządzeń, notując wzrost o 15,1 proc. rok do roku i 19,6 proc. udziału w rynku.

Druga w rankingu firma HP sprzedała 13,6 miliona komputerów (wzrost o 10,2 proc. w skali roku - najwyższy od 4 lat), co dało jej 18,3 proc. rynkowego udziału. Trzeci Dell zanotował wzrost o 13,2 proc., sprzedając 10,4 miliona urządzeń (najlepszy wynik od ponad 2 lat; 13,2 proc. udziału w rynku). Pierwszą piątkę uzupełniły firmy Acer (8,2 proc. udziału) i Asus (6,2 proc.).

Pierwsza piątka największych dostawców sprzedała w II kwartale br. o 9,8 proc. więcej pecetów niż rok wcześniej, podczas gdy w przypadku pozostałych producentów odnotowano spadek o 18,5 proc.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami