IKEA poświęca świąteczną kampanię problemowi marnowania jedzenia

"Ile jedzenia marnujemy w sezonie świątecznym?"- pyta IKEA w świątecznej kampanii reklamowej i proponuje "czas na zmianę". Za produkcję spotu odpowiada Alfa Film i CGF, za kreację Yaroslav Orlov i Roman Firainer.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
IKEA poświęca świąteczną kampanię problemowi marnowania jedzenia

W świątecznym spocie reklamowym IKEA tematem przewodnim staje się ważny, ale pomijamy w przedświątecznej gorączce przygotowań problem nadmiernego konsumpcjonizmu i związanego z nim marnowania żywności.

Według danych z Raportu Banków Żywności 2020, nawet 53,75 proc. z nas wyznaje, że wyrzuca głównie żywność gotową oraz niespożyte posiłki.

Zmarnowane jedzenie "ożywa" w reklamie IKEA

W reklamie IKEA kupione, ale nie zjedzone wędliny, mandarynki, sery i łakocie dosłownie ożywają, goniąc głównego bohatera - małego chłopca - na zaśnieżonych ulicach. Chłopczyk dociera nareszcie do domu, gdzie zastaje stół po imprezie rodzinnej i mamę, która sprząta, wyrzucając niezjedzone reszki kolacji do kosza na śmieci. Szwedzka marka podpowiada jednak, jak dzięki jej produktom można to zmienić i ograniczyć marnowanie żywności w okresie świąt.

- Wierzymy, że dzięki naszej kampanii zainspirujemy ludzi do bardziej świadomego i rozważnego zastawiania świątecznych stołów i lepszego zaplanowania, jak poradzić sobie z tym, co na nich pozostaje. Oryginalnie pomysł kampanii pochodzi z rynku rosyjskiego. Zdecydowaliśmy się go zaadaptować w Polsce, jak tylko zobaczyliśmy ten film. W dobitny i zarazem zabawny sposób zwraca on uwagę na poważny problem wyrzucania żywności, szczególnie w czasie Świąt i podsuwa proste rozwiązanie z IKEA. W ten sposób możemy zachęcać Polaków do świadomego gospodarowania żywnością, nie tylko od święta i do wprowadzenia także w naszym codziennym życiu sposobów na jej niemarnowanie - mówi Agata Czachórska, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju IKEA Retail w Polsce.

Kampania startuje 14 grudnia w kanałach online, a od 21 grudnia pojawi się w telewizji.

Za produkcję spotu odpowiada Alfa Film i CGF,  za kreację Yaroslav Orlov i Roman Firainer. Adaptacją do wersji polskiej zajęła się agencja VMLY&R.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style