In-Stat: ponad połowa subskrybentów płatnej telewizji w Azji

Azja dominuje na globalnym rynku płatnej telewizji. Z tego kontynentu pochodzi około 50 proc. subskrybentów tego typu usług.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy badawczej In-Stat wynika, że 26,3 proc. ogółu subskrybentów stanowią mieszkańcy Chin, a 22,3 proc. konsumenci z pozostałej części regionu Azji i Pacyfiku. Następne pod tym względem są Europa Zachodnia (15,6 proc.) i Ameryka Północna (15,3 proc.).

"W 2012 roku na całym świecie będzie prawie 3/4 miliarda subskrybentów płatnej telewizji. Do 2014 roku z Azji cały czas będzie pochodzić ponad 50 proc. subskrybentów, a ich całkowita liczba sięgnie wówczas 855 milionów" - prognozuje Norm Bogen, analityk In-Stat.

Z danych firmy wynika również, że w ostatnim kwartale zeszłego roku globalna liczba subskrybentów telewizji internetowej (IPTV) wzrosła o 9,1 proc., a w całym 2009 roku o 46,1 proc., do 33,3 miliona. 49 proc. z nich pochodziło z Europy Wschodniej i Zachodniej.

In-Stat szacuje też, że liczba subskrybentów telewizji kablowej zwiększyła się w ubiegłym roku o 4,4 proc. Tymczasem do roku 2014 liczba subskrybentów telewizji satelitarnej ma sięgnąć 250 milionów.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu